3هزار و133 مرد و هزار و 470 زن در سال جاری درمراکز پزشکی قانونی خراسان شمالی معاینه شدند

بجنورد (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی استان بیان کرد تا پایان آذر ماه چهار هزار و 583 مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند (سه هزار و133 مرد و هزار و 470 زن)که این آمار در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 389 نفر بود.

کد مطلب: ۱۴۳۷۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
3هزار و133 مرد و هزار و 470 زن در سال جاری درمراکز پزشکی قانونی خراسان شمالی معاینه شدند

محمد رضا نورس بیان کرد: بررسی شهرستانی آمار مصدومین تصادف طی 9 ماه گذشته نشان می دهد، بجنورد با دو هزار و 68 مصدوم بیشترین آمار را دارد و پس از آن به ترتیب شهرستانهای شیروان با 936 نفر، اسفراین با 579 نفر، آشخانه با 465 نفر، جاجرم با 227 نفر، فاروج با 223 نفر مصدوم معاینه شده قرار گرفته و شهرستان راز با 62 مصدوم تصادف معاینه شده کمترین امار را به خود اختصاص داده است.

بدین ترتیب می توان گفت: روزانه هشت مصدوم تصادف در پزشکی قانونی بجنورد معاینه می شوند.

نورس در ادامه به ارائه آمار ماهانه مصدومین تصادفات استان اشاره کرد و گفت: در مهر ماه با تعداد 653 مصدوم معاینه شده بیشترین و اردیبهشت ماه با تعداد 431 نفر کمترین آمار را داشته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته پنج هزار و 121 مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که از این تعداد سه هزار و 491 نفر مرد و یک هزار و 630 نفر زن بودند.

نورس در ادامه عنوان کرد: برخلاف تصوّر موجود که کار پزشکی قانونی را بررسی علت مرگ متوفیات ارجاعی بر می شمارند، معاینه مصدومین نزاع و تصادفات بیشترین حجم کار معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می دهد.

وی برای پیشگیری از تصادفات و عواقب ناشی از صدمات ماندگار بدنی، توجه به سرعت مطمئنه در رانندگی بویژه با توجه به وضعیت خودروها، استراحت کافی در بین رانندگی های طولانی، عدم مصرف داروی خواب آور قبل از رانندگی و پرهیز از صحبت با تلفن همراه و هرگونه بحث های خانوادگی حین رانندگی را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار