سرپرست پزشکی قانونی آذربایجان غربی خبرداد:

کاهش مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان

سرپرست پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: درهفت ماه امسال 16 هزار و 727 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل کاهش 6 درصدی را نشان می دهد.

کد مطلب: ۴۳۵۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، دکتر رسول روشنی گفت: از کل مراجعین نزاع در هفت ماه امسال 3 هزار و 970 نفر زن و 12 هزار و 757 نفر مرد بودند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 13 هزار و 541 نفر از مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مرد و 4 هزار و 268 نفر زن بودند.


وی اظهار داشت: باید بدانیم عصبانیت می تواند منجر به بروز اتفاقات ناگواری مثل ضرب وشتم و آسیب رساندن به خود یا دیگران و حتی قتل شود. پس همیشه به هنگام مواجهه با هر اتفاقی به این فکر کنیم که این این مسئله ارزش این عواقب شوم را ندارد.


دکتر روشنی درادامه بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی را نزاع عنوان کرد و از مردم خواست با رعایت نکاتی چون تقویت آستانه تحمل خود در برابر ناملایمات ، کنترل خشم خود،حمل نکردن سلاح سرد وگرم با خود، حفظ خونسردی وسبب عصبانیت دیگران نشدن و ازهمه مهمتر با رعایت اصول اخلاقی ومذهبی وترویج آن در بین خانواده و با ایجاد و حفظ فضای صمیمی و دوستانه در خانه از بروز اتفاقات ناگوار ودرگیری های خونین جلوگیری کنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار