عضو هیات رئیسه ژیمناستیک البرز در گفت وگو با پانا:

3 سالگی بهترین سن ورود به ورزش ژیمناستیک است

‌کرج (پانا)‌ - مربی ژیمناستیک عنوان کرد هرچه سن ورود به ژیمناستیک کمتر باشد فرد در این ورزش موفق‌تراست، ولی بهترین سن برای ورود به ژیمناستیک3 سالگی است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
3 سالگی بهترین سن ورود به ورزش ژیمناستیک است

حیدر علی کاظمی مربی ورزش ژیمناستیک و عضو هیات رئیسه ژیمناستیک استان البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «بیشتر نوجوانان و جوانان در هر سنی می توانند وارد رشته ژیمناستیک شوند، اما باید نسبت به کاری که انجام می دهند هدف داشته باشند.»

وی افزود: «ورود به رشته ژیمناستیک می تواند پیش زمینه و مقدمه مهمی برای ورود به سایر رشته های ورزشی باشد. زیرا در سن پائین هماهنگی بین عضلات و همچنین انعطاف پذیری بهتر است.»

مربی ورزش ژیمناستیک درخصوص دلایل انتخاب ژیمناستیک به عنوان ورزش مادر تشریح کرد: «در ژیمناستیک تمام اعضای بدن فعالیت دارند. در رشته ژیمناستیک مدال های بسیاری وجود دارد به همین دلایل به ورزش ژیمناستیک، ورزش مادر گفته می شود.»

وی در ادامه در خصوص سیستم بدنی قوی ورزش ژیمناستیک گفت: «در ورزش ژیمناستیک عضلات قوی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید ژیمناستیک را درست انجام دهید. تقویت عضلات مخصوصاً گروه‌های عضلانی بزرگ و اصلی بسیار مهم است. همچنین انعطاف به شما کمک می‌کند تا حرکات را نرم و راحت انجام دهید و به عضلات و مفاصل دیگر خود آسیب وارد نکنید.»

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: «ژیمناستیک رشته ای است که نیاز به امکانات دارد از جمله می توان به مربی حرفه ای و باتجربه، سالن و وسایل کمک آموزشی و ...اشاره کرد.»

دانش آموز خبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار