هاشمی خطاب به فدراسیون فوتبال؛ قانون را اجرا کنید

‌هاشمی شایعه ساخت ورزشگاه جدید تهران روی گُسل زلزله را رد کرد

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان در مورد اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به قانون سقف قرارداد‌ها، بر اجرای قانون به درستی از سوی فدراسیون فوتبال تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی خطاب به فدراسیون فوتبال؛ قانون را اجرا کنید

کیومرث هاشمی در پاسخ به شایعه‌ای که ورزشگاه جدید تهران روی گسل قرار دارد، اظهار داشت: هیچ نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد و هر پروژه‌ای که می‌خواهد انجام شود، مخاطرات زمین شناختی مدنظر قرار می‌گیرد و این موارد تکرار مکرارت است.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی وجود دارد که چینی‌ها برای ساخت ورزشگاه جدید تهران از پیمانکاران ایرانی استفاده کنند، گفت: شرکت‌های چینی در زمینه ساخت ورزشگاه در دنیا سرآمد هستند و بیش از ۷۰ درصد پروژه‌های بزرگ ورزشی در دنیا توسط چینی‌ها ساخته می‌شود. این شرکت چینی هم بیش ۸۰ پروژه ورزشی در دنیا، ورزشگاه بازی‌های المپیک و جام جهانی را ساخته است. اما یکی از شرایط ما این است که از ظرفیت پیمان‌کاری و نیروی انسانی داخل کشورمان هم استفاده کند.

وزیر ورزش در مورد اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به قانون سقف قرارداد‌ها، تصریح کرد: این موضوعاتی است که فدراسیون فوتبال آن‌ها را بررسی می‌کند، ما وارد جزئیاتش نمی‌شویم. اما دغدغه و نگرانی از این بابت وجود ندارد و فدراسیون متولی فوتبال ایران است و باید قانون را به درستی انجام دهد. هیچ فرقی بین باشگاهی وجود ندارد.

هاشمی درباره دعوت از تیم‌های ملی بانوان سایر کشور‌ها به ایران، یادآور شد: یکی از سیاست‌های ما این است که میزبانی‌هایی که برای بانوان در داخل کشور امکان دارد برگزار کنیم و مشکلی در زمینه وجود ندارد، جزو اولویت‌ها ماست. اما شاید شرایط برگزاری مسابقات تمام رشته‌های ورزشی فراهم نشود، اما میزبانی‌های تک رشته‌ای را می‌توانیم به راحتی قبول کنیم. سال گذشته هم مسابقات نوروزگاه با حضور چند کشور مختلف در برخی از رشته‌های ورزشی برگزار شد و امسال هم رقابت‌ها را داریم. به طور مثال قرار است در بهمن ماه مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا برگزار شود، علاوه بر پیکار‌های مردان در بخش بانوان هم مسابقات برگزار می‌شود.

وی درباره اداره برخی فدراسیون‌ها با سرپرست و تعیین تکلیف فدراسیون ژیمناستیک، گفت: شرایط هر فدراسیونی با فدراسیون دیگر متفاوت است. مقرر است که طبق اساسنامه شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره و مدیریت می‌شوند، تا پایان سال تعیین تکلیف شود. فدراسیون ژیمناستیک سال‌های سال است که یک مشکل بین‌المللی برای‌شان پیش آمده بود و آن را مرتفع کردیم.

تبعیت وزارت ورزش و جوانان از مصوبات ستادکل نیروهای مسلح

وزیر ورزش درباره خدمت سربازی قهرمانان، خاطرنشان کرد: ما در بحث خدمت‌ قهرمانان تابع مصوبات ستاد کل نیرو‌های مسلح هستیم و خاص فوتبال یا رشته‌های ورزشی دیگر نیست. آن دسته از قهرمانانی که به آن مصوبه می‌خوردند، می‌توانند مشمول معافیت از خدمت شوند. البته یک لایحه‌ای در مجلس است که سعی کردیم دامنه شمول معافیت از خدمت را بیشتر کنیم که مجلس با آن موافقت کرده است و ما منتظر هستیم، تا در صحن مجلس تصویب شود. اگر ورزشکاری در بازی‌های آسیایی قهرمان شود، از خدمت سربازی معاف می‌شود، اما در این طرح جدید آمده که نفرات دوم و سوم بازی‌های آسیایی هم از خدمت معاف شوند. دامنه مشمولیت را اضافه کردیم تا ورزشکاران با طیب خاطر بیشتری در بازی‌های آسیایی در مسابقات شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار