هاشمی: باید از مکتب حاج قاسم سلیمانی درس بگیریم

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان ولایت‌مداری را ویژگی اصلی و محور زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و بر لزوم درس گرفتن و الگوبرداری از مکتب شهید سلیمانی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: باید از مکتب حاج قاسم سلیمانی درس بگیریم

مراسم بزرگداشت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی امروز ۱۲ دی، با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

وزیر ورزش در ابتدای ورود به فدراسیون جانبازان و توانیابان به مقبره شهید گمنام این فدراسیون رفت و با قرائت فاتحه بر مزار شهید ادای احترام و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد. در ادامه ورزشکاران پارالمپیکی پیراهن تیم ملی بسکتبال با ویلچر را به عنوان هدیه‌ای به رسم یادبود به وزیر ورزش و جوانان اهدا کردند. در پایان با حضور کیومرث هاشمی و معاونین وزارت و جمعی از مدیران از خانواده شهیدان رضایی، ذوالفقاری و مظفری‌نیا تجلیل شد.

ضمنا در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزرش همگانی، مریم کاظمی‌پور معاون ورزش بانوان، سیدمحمدشروین اسبقیان مدیرکل حوزه وزارتی، میرجلیلی مسئول بسیج ورزشکاران، عسگریان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و جمع زیادی از قهرمانان، پیشکسوتان و روسای فدراسیون‌ها حضور داشتند.

کیومرث هاشمی در این مراسم، اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهدا، خاصه شهید حاج قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی را گرامی می‌داریم. مطالب زیادی درخصوص شهی سلیمانی توسط بزرگان تکرار شده است، اما آن چیزی که به ما در ادامه دادن راه و مکتب قاسم سلیمانی کمک می‌کند، درخصوص ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ایشان بود. ولایت‌مداری ویژگی اصلی و محور زندگی حاج قاسم سلیمانی بود.

وی ادامه داد: این شهید والامقام، علاقه‌ای به نظامی‌گری نداشت، اما به خاطر ویژگی ولایت‌پذیری، خود را سرباز قلمداد می‌کرد و گفته بود در مزار خود واژه سرباز را ذکر کنید. شهید سلیمانی همیشه با مردم بود و خانواده شهدا همیشه به وی پناه می‌بردند و حاج قاسم سلیمانی هروقت که فرصت پیدا می‌کرد در محفل خانواده شهدا حاضر می‌شد. این ویژگی‌هایی بود که حاج قاسم سلیمانی داشت و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و از مکتب حاج قاسم سلیمانی درس بگیریم و خود را سرباز ولایت بدانیم.

هاشمی افزود: من این را از مقام معظم رهبری یاد گرفتم که هر کجا هستیم و فعالیت می‌کنیم، آن را مرکز دنیا بدانیم و این را باید در امور خود درنظر بگیریم. امیدواریم بتوانیم رهرو خوبی برای حاج قاسم سلیمانی و بقیه شهدا باشیم. شهدا زنده هستند و در کنار ما حضور دارند و این اعتقادات دینی ما است و امیدوارم با رفتار خود، خدمت‌گذار خوبی برای جامعه اسلامی باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: از همه کسانی که مسبب برگزاری این مراسم بودند، تشکر می‌کنم و امیدوارم با یاد شهدا، گام‌های خوبی در ورزش برداریم. ما المپیک را در پیش داریم و امیدوارم با همراهی کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی و جامعه ورزش ایران، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار