عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

رتبه‌بندی، طرحی مفید برای ترمیم حقوق معلمان

این طرح باید از تاریخ لازم الاجراشدن توسط مجلس برای همه معلمان اجرا شود

تهران(پانا)- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت طرح رتبه‌بندی، طرح مفیدی است. وزارت آموزش و پرورش اطلاعات و سوابق گذشته و حال معلمان را به طور دقیق دریافت و بر اساس این سوابق و تجربه‌های آنان، این رتبه‌بندی برای همه معلمان انجام می دهد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی، طرحی مفید برای ترمیم حقوق معلمان

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «طرح رتبه‌بندی معلمان طرح بسیار خوبی است. در این طرح با توجه به امتیازاتی که معلمان پس از بررسی مدارکشان دریافت کردند رتبه‌بندی شده‌اند اما باید وزارت آموزش‌وپرورش اطلاعات و سوابق معلمان را در گذشته و حال به طور دقیق دریافت کند و بر اساس واقعیت‌های موجود این رتبه‌بندی را برای همه معلمان انجام دهد.»

وی افزود: «وزارت آموزش‌و پرورش باید همه امتیاز‌ها و سوابق معلمان را لحاظ کند حتی اگر یک مورد از سوابق آن‌ها در این اجرای این طرح رتبه‌بندی لحاظ نشود، باعث تضییع حقوق معلمان خواهد شد.»

بهروزی‌فر ادامه داد: «موضوع دیگری که در این طرح اهمیت دارد این است که باید اجرای این طرح از تاریخی که توسط مجلس لازم‌الاجرا شد، عملی شود. معلمانی که در آن تاریخ که این طرح توسط مجلس لازم‌الاجرا شد، شاغل بوده و بعد از چند ماه بازنشسته شدند. برای جلوگیری از تضییع حقوق این افراد این طرح باید برای آن‌ها نیز اجرا شود.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه باید میزان حقوق کارکانان با نرخ تورم هماهنگ باشد، گفت: «طرح رتبه‌بندی معلمان طرح مفیدی برای زندگی این افراد بوده و اگر طبق قانون اجرا شود تاثیرات مثبتی در معیشت آن‌ها خواهد داشت. افزایش حقوق کارکنان و کارمندان بایستی منطبق با میزان تورم در جامعه باشد. افزایش حقوق معلمان نیز در جامعه باید متناسب با نرخ تورم به نحوی صورت گیرد به قدرت خرید آن‌ها در جامعه حفظ شود.»

وی تاکید کرد: «آموزش‌وپرورش باید با به‌دست‌آوردن سوابق همه معلمان و درنظر گرفتن سابقه و تجربه آن‌ها و با توجه به اطلاعاتی که از گذشته و حال آن‌ها به دست آورده است، همه معلمان را در طرح رتبه‌بندی قرار دهد تا به حقوق خود برسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار