مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

یک چهارم جمعیت اردبیل را خانواده آموزش و پرورش تشکیل می‌دهد

خبرگزاری پانا : مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و 250 هزار نفر است که از این تعداد حدود 250 هزار نفر دانش‌آموز و 21 هزار نفر نیز کادر آموزش و پرورش را شامل می‌شود

کد مطلب: ۱۴۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا. احمد محمودزاده در مراسمی که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امسال با شعار ارتقای علمی و تقویت دینی با عمل‌گرایی خانه و مدرسه آغاز مهر 93-92 را شاهد بودیم که امیدواریم در ارتباط آموزش و پرورش و خانواده شاهد موفقیت‌هایی در استان اردبیل باشیم.

وی عنوان کرد: رویکرد آموزش و پرورش در شعارهایی که برای سال تحصیلی انتخاب می‌شود طوری است که اهمیت و نقش خانواده را در تعامل با آموزش و پرورش نشان دهد چرا که نقش خانواده در تعلیم و تربیت و آموزش نقشی بی‌بدیل بوده و بر کسی پوشیده نیست.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خانه و خانواده را به عنوان اولین پایگاه تربیتی و فرهنگی یک انسان که در آن در تمام دوره‌های زندگی خود با قواعد زندگی و روش حضور در اجتماع آشنا می‌شود بسیار حائز اهمیت اعلام کرد.

محمود‌زاده ادامه داد: خانواده اولین نهاد تربیتی است و مدرسه هم به عنوان دومین نهاد هم در آموزش و هم در تربیت نقش مهمی در کنار خانواده دارد.

این مسئول گفت: هر چقدر مدرسه و خانواده، اولیای مدرسه و اولیای خانه، پدر و مادر و معلم با هم ارتباط موثر و تنگاتنگ داشته باشند قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در تمام زمینه‌ها خواهیم بود.

وی به نقش مهم دانش‌آموزان و فرهنگیان در جامعه اشاره کرد و گفت:‌ جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و 250 هزار نفر است که از این تعداد حدود 250 هزار نفر دانش‌آموز و 21 هزار نفر نیز کادر آموزش و پرورش را شامل می‌شود که این جمعیت می‌تواند در ایجاد تحول، تحرک و پیشرفت در جامعه موثر واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: در سند تحول بنیادین و هم در اسناد بالا‌دستی به این موضوع اشاره شده است که بدون در نظر گرفتن خانواده پیشرفت‌ها نمی‌تواند مستمر و موفقیت‌آمیز باشد.

محمود‌زاده یادآور شد: اگر بتوانیم از این رابطه هر چه بهتر استفاده کنیم توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد و برخی از مشکلات که در مدارس شاهد آن هستیم حل خواهد شد.

وی افزود: در استان اردبیل حدود 85 درصد از خانواده‌ها با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند که این آمار رضایت‌بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: آموزش و پرورش استان اردبیل در سال‌های گذشته موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است به طوری که رتبه کنکور این استان از 27 کشوری در سال 89 به رتبه 12 کشور در سال 91 رسیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار