‌روز بدون کیف‌؛ خاطره‌ای ماندگار برای ۱۰۸ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از ساختن خاطره‌هایی شاد و ماندگاربرای بیش از ۱۰۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم‌ ابتدایی، در اولین مرحله از اجرای پویش تربیت دلپذیر و روز بدون کیف خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
‌روز بدون کیف‌؛ خاطره‌ای ماندگار برای ۱۰۸ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی

مهدی حسنی در بازدید از مدارس ابتدایی محدثه «س»، شاهد سمیه«س» و شاهدشهید رحیمی بیرجند اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر دوره های اول و دوم ابتدایی استان، امروز در «روز بدون کیف» به جای مطالعه کتب درسی به فعالیت های مهارتی دیگر پرداختند.

وی، با بیان این که دانش آموزان بهارستان علم وادب در پویش تربیت دلپذیر، با انجام کارهای عادی روزانه، خاطره‌ای به‌یادماندنی همراه با دوستان و معلمان برای آن ها به جای ماند، عنوان کرد: سند تحول به دنبال تربیت انسان سالم و عالم است چرا که انسانیت، بر عالمیت وی ارجحیت دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش منش انسانی در سعادت و شقاوت عالم، تصریح کرد: چه بسا عالمانی در طول تاریخ بوده و هستند که به واسطه فقر انسانیت و برخورداری از خوی وحشی گری همچون رژیم غاصب صهیونیستی به جنایتکارانی کودک کش و ضد انسانی تبدیل شده اند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری دومین مرحله ی این پویش در اردیبهشت ماه سال آینده، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم خبر داد و یاد آور شد: مدرسه پایگاه، مرجع و ملجأ تربین درون فردی، برون فردی و فرا فردی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: روز بدون کتاب بهانه ای برای هماهنگی بیشتر بین ارکان تربیتی و آموزشی مدسه در ارتقای مهارت ها و توانمندی های اجتماعی، فردی و گسترش افق دید دانش آموزان ابتدایی پیرامون اجتماع و محیط زندگی خود است.

وی، از روز بدون کتاب به عنوان فرصتی برای خلق موقعیت یادگیری و زندگی یاد کرد و افزود: در سند تحول بنیادین در مورد آموزش دانش آموزان به ویژه در دوره عمومی که دوره ابتدایی طلایی‌ترین دوره آموزش عمومی است، تاکید شده که باید بچه‌ها را در شش ساحت زیستی، تربیت بدنی، هنری و زیبایی شناسی، علمی و فناوری، اجتماعی و اقتصادی تربیت کنیم.

به گفته حسنی، معلمان خلاق‌ خراسان جنوبی، درروز بدون کیف برای فرایند یاد دهی و یادگیری طرحی نو و نقشی جدید بر کتاب تعلیم و تربیت این خطه از کهن سرزمین ایران اسلامی ترسیم نمودند و با قرار دادن دانش‌آموزان درموقعیت یادگیری و ایجادشایستگی‌های پایه، فصلی جدید، در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان قهستان زمین گشودند.

شایان ذکر است در این روز، دانش‌آموزان از انجام کاردستی تا پخت نان،غذا و بافت دستبند در برنامه اوقات فراغت خود قرار دادند و پس از انجام این اقدامات در حیاط مدرسه به انجام بازی‌های گروهی مشغول شدند.

برخی دیگر از این دانش‌آموزان با پوشیدن لباس‌های سنتی و محلی بامطالعه، کاشت گیاه،اجرای سرودهای و شعرهای محلی و اجرای تئاتر همکلاسی‌های خود را سرگرم کردند.

همچنین برخی از اولیا هم در این مراسم شرکت کردند و خوراکی‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان به همراه خود آورده بودند تا جشن آنها کامل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار