مشاور و مدیر حوزه ریاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

همیاران سمپاد به‌ دانش‌آموزان مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند

‌باشگاه کتاب سمپادی طرحی نو در راستای افزایش نرخ مطالعه

تهران (پانا)‌ - مشاور و مدیر حوزه ریاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت‌ همیاران سمپاد پس از ثبت‌نام، به دانش‌آموزان حاشیه شهرها، مناطق کم‌برخوردار و روستایی مستعدی که دسترسی کامل به آموزش ‌یا محتوای آموزشی مناسب ندارند، خدمت‌رسانی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
همیاران سمپاد به‌ دانش‌آموزان مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند

عباسعلی مظفری، درآیین تجلیل از ۲۸۶ رتبه برتر برگزیده علمی‌، پرورشی‌، فرهنگی، هنری و ورزشی دبیرستان دوره اول شهید بهشتی بیرجند، که در سالن «قلم چی» برگزار شد، اظهار کرد: طرح همیار سمپاد با مشارکت و یاری مدیران مدارس، برای آموزش دانش‌آموزانی که بعضا دچار نواقص و کاستی‌های علمی، آموزشی و پژوهشی هستند؛ ارائه می شود.

وی، تعلیم و تعلم رارکن اساسی جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: طرح همیار سمپاد تمرین آمادگی برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی در سطوح بالاتر، یادگیری همزمان و تمرین کاربست دانش و اطلاعات و دانش نظری، یاری و خدمت رسانی به دانش‌آموزان مشتاق یادگیری بیشتر است.

این مقام مسئول درسازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، ادامه داد: آشنایی با مسائل و مشکلات دیگران و تلاش جهت رفع آن، دوست‌یابی و آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم مردم شهرهای مختلف کشور عزیزمان، مهرورزی، نوع دوستی،تقویت اعتماد به نفس، از جمله فواید شرکت دانش آموزان در این طرح به شمار می رود.

مشاور و مدیر حوزه ریاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ با بیان این مطلب که تفکر بدون تعلیم و تعلم امکان پذیر نیست، اذعان کرد:لازمه ی تربیت علمی پرهیز از انباشته سازی علم و بسنده کردن به گردآوری اطلاعات و توجه داشتن به به پرورش عقل و رشد قوه تفکر در متعلمان است.

وی، باشگاه کتاب سمپادی‌ را طرحی نو در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه نرخ مطالعه در جامعه دانش آموزی برشمرد و عنوان کرد: در گام اول این باشگاه،کتابخانه‌ها بازسازی و نوسازی شده، در گام دوم،دو کمیته در انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش‌آموزی تشکیل می‌شود و در گام سوم نیز با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دراختیار مدارس سمپاد و کتابخانه‌های آنها قرار می‌گیرد.

به گفته ی مظفری، علم مسموع، بدون علم مطبوع فایده ندارد چرا که از منظر اسلام علمی مفید فایده است که به تربیت و مهارت آموزی فردی یا اجتماعی متعلمان کمک نماید و هر علمی که در مبانی اسلامی تأثیر ندارد، اسلام درباره آن علم نظر خاصی ندارد ولی هر علمی که تأثیر سوء بر هویت، فکر، اندیشه و سلامت جامعه دارد،اسلام با آن مخالف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار