دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم معاونت علمی ریاست‌جمهوری تاکید کرد:

ضرورت توجه هرچه بیشتر به دانش‌آموزان در حوزه لیزر و کوانتوم‌

تفاهم‌نامه با سمپاد نقطه شروع مجدد فعالیت‌های قبلی در حوزه لیزر و کوانتوم خواهد بود

تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه به برنامه‌ای مدون برای توجه هرچه بیشتر به دانش‌آموزان در حوزه لیزر و کوانتوم نیاز است، گفت‌ ان‌شالله تفاهم‌نامه مشترک با سمپاد به صورت حداکثری اجرا خواهد شد و نقطه شروع مجددی خواهد بود بر فعالیت‌های قبلی و گسترش آن‌ها در سطوح مختلف.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه هرچه بیشتر به دانش‌آموزان در حوزه لیزر و کوانتوم‌

علی اسفندیار در مراسم آیین انعقاد تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اظهار کرد: طی سال‌های گذشته دو کارسوق موفق در حوزه لیزر و کوانتوم داشتیم اما متاسفانه کمتر به آن‌ پرداخته شد، اما حالا آمده‌ایم تا در حوزه تخصصی خودمان به شما کمک کنیم و هر کاری در توان‌مان باشد را انجام خواهیم داد تا ثمره آن را در دانشگاه‌ها ببینیم.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های ستاد ما ترویج و تربیت نیروها و استعدادهای جدید است، قبلا نگاه به حوزه دانش‌آموزی کمتر و یا محدود به حوزه نانو بود، اما با همکاری‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی رقم خورده است و شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف علمی هستیم.

اسفندیار ادامه داد: امیدوارم دوره سوم کارسوق لیزر و کوانتوم را برگزار کنیم چرا که با انجام چنین کاری باعث افزایش انگیزه و علاقه دانش‌آموزان خواهیم بود، همچنین برگزاری رویدادهای مختلف علمی موجب بهر‌ه‌برداری حداکثری از سرمایه‌های اجتماعی در آینده خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری افزود: با توجه به این که نسل جدید نیاز به آموزش‌های جدید دارد باید به سمت طرح‌ها و ایده‌های نو برای دانش‌آموزان حرکت کرد تا به سمت علاقه‌های خود سوق داده شوند.

وی با تاکید بر اینکه به برنامه‌ای مدون برای توجه هرچه بیشتر به دانش‌آموزان در حوزه لیزر و کوانتوم نیاز است، گفت: ان‌شالله تفاهم‌نامه مشترک با سمپاد به صورت حداکثری اجرا خواهد شد و نقطه شروع مجددی خواهد بود بر فعالیت‌های قبلی و گسترش آن‌ها در سطوح مختلف.

اسفندیار در پایان خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره استعدادهای درخشان، سمپاد است و ما نیز در کنار این سازمان خواهیم بود و هرکاری که برای رشد و تربیت این دانش‌آموزان از دستمان برآید، انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار