طرح حامی با هدف برقراری عدالت تربیتی در مدارس منطقه ۱۹ تهران اجرا شد

تهران (پانا) - در راستای اجرای برنامه تحولی منطقه ۱۹ (نسیم تحول) ذیل برنامه‌های راهبردی قرارگاه جهادی؛ طرح حامی با امضای تفاهم‌نامه به طور داوطلبانه در مدارس ابتدایی منطقه ۱۹ شهر تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح حامی با هدف برقراری عدالت تربیتی در مدارس منطقه ۱۹ تهران اجرا شد

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در اولین نشست تخصصی طرح حامی گفت: اجرای طرح حمایت از مدارس یاری طلب تحت‌ عنوان طرح (حامی) از برنامه های تحولی آموزش و پرورش منطقه ۱۹ است که در قرارگاه جهادی با هدف حمایت داوطلبانه مدارس برخوردار از مدارس کم برخوردار در حال پیگیری و اجراست.

حبیب اله قربانی مهر، با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح حامی گسترش عدالت آموزشی و تربیتی است، افزود: حمایت از مدارس کم برخوردار، فقط جنبه مادی ندارد. بلکه مدارس برخوردار می توانند در زمینه های مختلف مانند آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش خانواده، برگزاری مسابقات و جشنواره ها، استفاده از آزمایشگاه و کتابخانه و ...دانش آموزان و همکاران مدارس کم برخوردار را نیز پوشش دهند.

وی با بیان اینکه در سه قالب می توان طرح حامی را اجرا کرد؛ گفت: حمایت مدرسه از مدرسه، حمایت خیر از مدرسه، حمایت دستگاه‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی از مدرسه، سه مدل اجرای طرح حامی است که کاملاً داوطلبانه و براساس عقد تفاهم نامه بین حمایت کننده و حمایت گیرنده صورت می پذیرد.

قربانی مهر در پایان گفت: مدارس برخوردار، می توانند مدارسی را که در حوزه علمی و آموزشی ضعیف هستند (آمار ترک تحصیل بالا دارند، سطح سواد اولیای دانش آموزان کم است، تراکم دانش آموزی بالا در کلاس وجود دارد) و یا مدارسی که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در شرایط نامطلوب قرار دارند؛ تحت پوشش و حمایت قرار دهند.

در حاشیه این نشست مدارس( شهید رحمانی و شهید مفتح) ، (امام جوادالائمه و مدرسه امیدکمایی مقدم) و ( کانون آفتاب و مدارس شریعت، کمایی مقدم و ولیعصر ) با انعقاد تفاهم نامه آغاز گر طرح حامی در مدارس‌ منطقه ۱۹ شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار