معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۸ تهران:

بنیادی‌ترین و پایه دارترین نوع آموزش مربوط به دوره ابتدایی است

تهران ( پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه۱۸ تهران اعلام کرد بنیادی‌ترین و پایه‌دارترین نوع آموزش مربوط به دوره ابتدایی و اساسی‌ترین معاونت در امر تحصیل، معاونت ابتدایی است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بنیادی‌ترین و پایه دارترین نوع آموزش مربوط به دوره ابتدایی است

جلسه مدیران دبستان های منطقه 18 با حضور معصومه معصومیان، معاون آموزش ابتدایی شهر تهران، منصور هدایتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 18 و نسرین توکلی راد، معاون آموزش ابتدایی منطقه در دبستان بانو کاظمی برگزار شد.

نسرین توکلی راد، معاون آموزش ابتدایی منطقه 18 بیان کرد: بنیادی ترین و پایه دارترین نوع آموزش مربوط به دوره ابتدایی است. براساس تحقیقات در دنیا ۷۰ الی ۸۰ درصد رشد هوشی - روانی - اجتماعی دانش آموز تا پایان دوره ابتدایی شکل می گیرد. مدیران و معلمان برای اعتلای فرزندان کشور از اهداف و مفاد سند تحول بنیادین در این دوره هر چه بهتر و بیشتر و بهینه باید استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی منطقه تصریح کرد: علاوه بر نوع آموزش، بنیادی ترین و اساسی ترین معاونت آموزش در امر تحصیل معاونت ابتدایی است، چرا که بازده تربیت و پرورش دانش آموزان تا پایان دوره ابتدایی شکل می گیرد. اگر در دوره پیش دبستانی و ابتدایی به استعداد، شخصیت و یادگیری دانش آموز توجه کافی داشته باشیم دیگر در مقاطع بالاتر نیاز به پیگیری کمتر خواهد بود.

وی همچنین گفت: ما نباید جبران کمبودهای دوره ابتدایی را در دوره های بعدی انتظار داشته باشیم و همه چیز در فرزندان جامعه باید در دوره های ابتدایی نهادینه شود تا به نتیجه مطلوب بینجامد. تمامی طرح های معاونت آموزش ابتدایی برنامه دار و اولویت دار از طرف وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است که براساس چهار اصل اساسی باید در نظر گرفته شود و شامل موارد ذیل است:

۱-­ برنامه محوری: برنامه سالانه معاونت آموزش ابتدایی از ستاد تا منطقه شروع شده و نهایتاً تا مدرسه و کلاس درس ادامه خواهد یافت.

۲-­ توسعه عدالت: به طور کلی تشکیل آموزش ابتدایی توسعه عدالت است که هدف از آن انسداد مبادی بی سوادی، پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل و جذب آنها و توجه به آموزش این گونه دانش آموزان است.

۳- کیفیت بخشی: مدیران و معلمان ما به امر آموزش دانش آموزان، مهارت نوشتن و خواندن دانش آموزان باید توجه خاصی داشته باشند. کیفیت بخشی و توانمندسازی همکاران آموزش ابتدایی اولویت اصلی و اساسی در آموزش ابتدایی است.

۴- نظارت و بازخورد: ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های حضوری همکاران در مدارس و معلمان و نظارت بر فعالیت های یاددهی و یادگیری دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار