مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

اقامه نماز زمینه‌ساز شکل‌گیری حیات طیبه در جامعه است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن بیان اینکه اقامه نماز زمینه‌ساز شکل‌گیری حیات طیبه در جامعه است، نهادینه‌سازی فرهنگ اقامه نماز را برای تمدن نوین اسلامی و تربیت نسل انقلابی در مدارس امری لازم و ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز زمینه‌ساز شکل‌گیری حیات طیبه در جامعه است

چهارمین جلسه اجلاس استانی نماز نسل نو با محوریت نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه با حضور علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین نور محمد پور، رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران، علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران و جمعی از نمایندگان ادارات فرهنگی برگزار شد.

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن بیان اینکه اقامه نماز زمینه ساز شکل‌گیری حیات طیبه در جامعه است، ‌اظهار کرد: برای تمدن نوین اسلامی و تربیت نسل انقلابی نهادینه‌سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس امری لازم و ضروری است.

در ادامه وی گفت: تولد جهان اسلام به عنوان قدرتی بی بدیل و بی رقیب، نظم نوین جهانی را دچار تغییرات اساسی و بنیادی کرده و به زودی این قدرت عظیم با بنیه ی اعتقادی و ایمانی که دارد و روز به روز در حال تنومند شدن و قوی تر شدن است، به بار خواهد نشست و مرکز این قدرت پر عظمت، جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی نیز با تکیه بر نوجوانان و جوانان متعهد، تحصیل کرده، کاردان و غیور خود به زودی موازنه قدرت در دنیا را به سمتی که از قبل برنامه ریزی شده، خواهد برد.

کریمیان با تاکید بر آموزش مباحث اعتقادی و در رأس آن نماز در مدارس، عنوان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به کلید واژه سرود اشاره کردند؛ اتفاقات بزرگی در این حوزه افتاد و بلافاصله هر کس به اندازه میدان عمل و وسعت دید خویش وارد این کار شد که شروع آن از سرود سلام فرمانده شکل گرفت و بعد از آن بود که مقام معظم رهبری با تاکید و خطاب به همه، فرمودند: هر کس هر کاری بخواهد انجام دهد اگر در بستر آموزش و پرورش باشد قطعا به نتایج مطلوب و بزرگی خواهد رسید.

سپس وی بیان کرد: کار فرهنگی اگر جذابیت داشته باشد خیلی می‌تواند کارگشا بوده و مخاطب زیادی جذب کند. ما باید شرایط نماز را در قالب‌های جذاب برای دانش آموزان ارائه دهیم تا علاوه بر جذب مخاطب و بیان ارزش‌های این فریضه الهی، به نوعی در آنها انگیزه، اشتیاق، شور و نشاط و حرکت به سمت معبود ایجاد شود. در واقع اگر در حوزه فرهنگی بخواهیم کار زیر بنایی انجام شود و اتفاقات بزرگی رقم بخورد، باید با یک نقشه راه حرکت کنیم و تمام مسیرها، حمایت ها و هزینه‌ها به صورت منسجم در آموزش و پرورش جاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار