گفت‌وگوی بی‌واسطه تشکل های دانش‌آموزی ناحیه 2 مشهد با معاون استاندار خراسان رضوی

مشهد (پانا) - نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی با بیان دغدغه‌ها، نقاط ضعف، چالش‌های پیش روی دانش آموزان و ارائه راهکار در زمینه‌های تحصیلی، پرورشی و اعتقادی مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی بی‌واسطه تشکل های دانش‌آموزی ناحیه 2 مشهد با معاون استاندار خراسان رضوی

سومین جلسه از سری نشست های هم اندیشی نمایندگان تشکل های دانش آموزی مدارس متوسطه دخترانه ناحیه دو مشهد با حضور حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در ساختمان استانداری برگزار شد.

این سری جلسات با نمایندگان تشکل های دانش آموزی مدارس دخترانه و پسرانه نواحی مشهد هر هفته به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

در ابتدای جلسه دانش آموزان ضمن معرفی خود، تشکل و دبیرستان خود به بیان دیدگاه ها، دغدغه ها و راهکارهای مورد نظرشان پرداختند.

نماینده بسیج دانش آموزی اظهار کرد: با توجه به مسائل سیاسی در جامعه، برگزاری جلساتی به صورت تریبون آزاد و با محوریت جهاد تبیین را لازم دیدیم تا دانش آموزان بتوانند شبهات خود را مطرح کنند.

نماینده سازمان دانش آموزی گفت: خبرنگاران پانا، قدرت تحلیل محتوی فضای مجازی و رسانه را دارند. یک چالش بزرگ دانش آموز خبرنگاران پانا برای تولید محتوا، مجوز ضبط ویدئو در معابر عمومی است که با ورود استانداری به این موضوع مراحل دریافت آن راحت تر خواهد بود.

نمایندگان اتحادیه انجمن اسلامی ادامه دادند: محتوی کتاب های درسی بیشتر به صورت تئوری آموزش داده می شود در صورتی که اگر بتوانیم آزمایش های کتاب را به صورت عملی انجام داده و نتیجه را ببینیم موثرتر از تصور کردن توضیحات دبیر و حفظ کردن آن خواهد بود. همچنین برخی کتاب های درسی مانند کتاب تفکر و سواد رسانه ای باید توسط دبیر متخصص با اطلاعات به روز تدریس شود تا جذاب و موثر باشد؛ وی استفاده از استادانی از ارگان هایی همچون ستاد امر به معروف، بسیج و انجمن های اسلامی را به عنوان راهکار ارائه داد.

یکی از نمایندگان اتحادیه انجمن اسلامی افزود: برخی خطوط اتوبوسرانی بسیار شلوغ و کم تعداد هستند و دانش آموزان در رفت و آمد با مشکلات زیادی روبرو می شوند. همچنین وضعیت پرورشی و تربیتی در مدارس مخصوصا در مقطع متوسطه باید بهبود یابد و برنامه های پرورشی از حالت بخش نامه ای خارج شود. آموزش و پرورش می تواند با استفاده از توان مجموعه های فعال فرهنگی و دانش آموزان اهل ایده و نظر، در یک اتاق فکر فرهنگی به تولید محتوی اثرگذار بپردازد.

در ادامه مسئولین حاضر در جلسه پس از شنیدن سخنان دانش آموزان به بیان نظرات خود پرداختند.

حجت گنابادی نژاد معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری با تقسیم بندی نکات دانش آموزان در دو محور مباحث ارزشی و انقلابی و رویکرد مسئولین به جریان تحصیل و پیشرفت و سوادآموزی گفت: هر دو موضوع در جای خود دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. انقلاب اسلامی به دو گروه نوجوانان و بانوان فرصت رشد داد و با وجود اهمیت بالای موانع مطرح شده و نیاز به رسیدگی توسط مسئولین، نوجوانان و بانوان ما با همان قدرتی که در اوایل انقلاب موانع به مراتب سخت تری را هموار کردند، می توانند این مشکلات را نیز پشت سر بگذارند.

در پایان سلمان حصاری رییس سازمان دانش آموزی استان با قدردانی از استانداری که با نگاه دانش آموز محور امکان حضور دانش آموزان و بیان دیدگاه های آنها را برای اولین بار در تاریخ استانداری فراهم کرد، این اقدام را بسیار مثبت و امیدبخش توصیف کرد و از دانش آموزان خواست نهایت استفاده را از این فرصت طلایی ببرند.

وی در ادامه گفت: ما در سازمان دانش آموزی بر این باوریم که اگر می خواهیم برای دانش آموزان تصمیمی بگیریم باید خود آنها در تمام مراحل تصمیم سازی تا اجرا، مشارکت فعال داشته باشند.

دانش آموز خبرنگار : ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار