رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

کتاب مهمترین ابزار آموزشی و تربیتی نسل آینده است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، یکی از نشانه‌های رشد و بالندگی اجتماعی است تا نسلی پویا، دانا و اهل مطالعه تربیت شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب مهمترین ابزار آموزشی و تربیتی نسل آینده است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش؛ احمد محمودزاده، در پیامی به‌مناسبت فرا رسیدن سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران‌ با شعار «آینده خواندنی است» ضمن تاکید بر تقویت، تجهیز و فعالسازی کتابخانه‌های مدارس نوشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، یکی از نشانه‌های رشد و بالندگی اجتماعی است تا نسلی پویا، دانا و اهل مطالعه تربیت کنیم.

در متن پیام احمد محمودزاده چنین آمده است:

«‌‌بسم الله الرحمن الرحیم

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِی خَلَقَ

کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج بین مردم شود، کتاب بخوانند و به فرزانشان هم یاد بدهند‌.

مقام معظم رهبری‌ (مدظله‌العالی)

جایگاه والای کتاب و کتابخوانی از آنجایی پیداست که در دین مبین اسلام، پیامبر گرامی رسالتش را با فرمان خواندن از جانب خداوند آغاز کرد و خداوند با سوگند به قلم و حرمت آن معجزه جاودان آخرین سفیر ‌خود را نیز کتاب آسمانی قرار داد.

معلمان، مدیران، مربیان، موسسان و دانش‌آموزان عزیز؛ هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی بهانه‌ای است برای ‌گرامیداشت و ارج نهادن به گرانبهاترین میراث فرزانگان و فرهیختگانی که ‌سخاوتمندانه، ثمره ارزشمند عمر خویش را برای ارتقای سطح آگاهی و دانایی در اختیار همنوعان خود قرار می‌دهند.

معلمان، مدیران و مربیان‌ عزیز؛ خوب می‌دانید که به عنوان رکن اصلی آموزش و پرورش اگر خود با کتاب مانوس باشید، شاگردان‌‌‌تان نیز به مطالعه و استفاده از کتاب علاقه‌مندتر خواهند شد. بنابراین از شما می‌خواهم که از کتاب به عنوان مهمترین ابزار آموزشی و تربیتی استفاده کنید و همت گمارید تا کتابخانه‌های مدارس‌ از فعال‌ترین و با‌نشاط‌ترین محیط‌های آموزشی ما باشد.

اینجانب ضمن تقدیر از معلمان ارجمند، دانش‌آموزان عزیز، کتابدارها و همه همکاران فعال درعرصه کتاب و کتابخوانی‌ در مدارس کشور، امیدوارم موسسان، مدیران و معلمان مدارس و مراکز غیردولتی و هیات‌امنایی سراسر کشور در یک حرکت جهادی و علمی نسبت به تقویت، تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های کلاسی و مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.

باشد که از این طریق با فراهم‌ آوردن بستر لازم، نقشی مهم در دانش‌افزایی آینده‌سازان جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نسلی پویا، دانا و اهل مطالعه را تربیت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار