تاکید رئیس سازمان مدارس غیردولتی بر اهتمام ویژه به موضوع نماز در مدارس

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر اهتمام ویژه مدیران، معلمان، مربیان، اولیا و تمام ارکان مدرسه در موضوع نماز دانش‌‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید رئیس سازمان مدارس غیردولتی بر اهتمام ویژه به موضوع نماز در مدارس

احمد محمودزاده در جلسه کمیته علمی سی‌امین اجلاس سراسری نماز که با حضور قائم‌مقام ستاد اقامه نماز، روسای ادارات قرآن، عترت و نماز، روسای ادارات مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و مدیران ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و گرامی‌داشت یاد شهدای غزه اظهار کرد: آموزش و پرورش، نقش بنیادی در جامعه ایفا می‌کند. همه افراد جامعه، بخشی از زندگی خود را در خدمت معلمان عزیز در مدارس هستند و تربیت می‌بینند. آینده کشور توسط نیروی انسانی که امروز در کلاس درس هستند به گردش درمی‌آید و به همین خاطر می‌گوییم آینده جامعه را می‌توانیم در وضعیت امروز مدارس ببینیم. آینده جامعه در داخل همین مدارس رقم خواهد خورد و کلید آن هم در دست معلمان در سراسر کشور است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بخشی از این نیروی انسانی در داخل مدارس غیردولتی تربیت می‌شوند، اضافه کرد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان ما در سراسر کشور در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند و باید مسائل تربیتی، آموزشی و پرورشی این عزیزان مورد توجه تمام مسئولان قرار بگیرد.

محمودزاده تاکید کرد: خانواده‌ها و تمام ارکان تربیت باید بخش اعظمی از اوقات دانش‌آموزی و برنامه‌ها را مصروف این کار کنند تا بتوانیم کارهای اساسی در حوزه دانش‌آموزی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که آثار تربیتی فراوانی در جامعه و خانواده دارد نماز است، گفت: باید هم در محیط خانه و از کودکی و هم در مدرسه به نماز اهمیت داده شود. نیاز است که ما همه هم‌افزا و همگرا شویم و در قالب انجمن اولیا و مربیان ورود کنیم و هم آموزش بگیریم و هم آموزش دهیم.

محمودزاده با بیان اینکه از منظر آموزش خانواده و انجمن اولیا و مربیان باید ورود جدی داشته باشیم تا به اثرات مهم اقدامات فرهنگی دست یابیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم که کودکان، وقت بیشتری را برای ورود به این موضوع در مدرسه دارند و هم اثر ماندگاری این موضوع در کودکی بیشتر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در کنار معاونت پرورشی در این موضوع قرار داریم و از روسای استانی تقاضا داریم که اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشند. همه موظف هستیم به بهانه‌های مختلف و با برنامه‌ریزی‌های مستقیم و غیرمستقیم بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: موضوع نماز در کتاب‌های درسی به خوبی وجود دارد. در پایه سوم آموزش نماز، آموزش وضو و گفتمان‌های خوبی وجود دارد. دانش‌آموزان زیادی داریم که به دلایل مختلفی در مدارس حضور دارند و زود تعطیل نمی‌شوند و در افق شرعی تمام استان‌ها خیلی از این مدارس باز هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی خوب در موضوع نماز و برپایی نماز جماعت اقدام کرد.

محمودزاده در ادامه افزود: انتظار داریم در این اقدامات اهتمام ویژه داشته باشیم و موضوع تربیتی و پرورشی برای ما اهمیت وافر داشته باشد. چون ما در حوزه آموزش و علمی در دنیا سرآمد هستیم. در دنیا نیروی انسانی را عاملی صنعتی می‌دانند اما آن چیزی که ما را متمایز می‌کند ورود به مسائل تربیتی و پرورشی و الگوسازی ما در این حوزه است. همه در دنیا به نیروی انسانی به عنوان عاملی صنعتی نگاه می‌کنند اما ما چیزی فراتر از این را می‌بینیم. برنامه‌ریزی ما بر اساس دستورات رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی این است که مهمترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است و نیروی انسانی را عامل انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می‌دانیم. این وظیفه‌ای است که به گردن ماست و ما در وزارت آموزش و پرورش و همه متولیان تعلیم و تربیت و دستگاه‌های فرهنگی باید با یک هم‌افزایی خوب به نتایج عالی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در دوره ضمن خدمت امسال، بخشی از ساعات را به موضوعات تربیتی از قبیل نماز و حجاب و عفاف اختصاص دادیم، گفت: روسای مدارس غیردولتی حتما با ستاد اقامه نماز در استان‌ها ارتباط بگیرند و در برگزاری نماز جماعت و ترویج این موضوع، کنشگری داشته باشند.

محمودزاده در پایان گفت: باید همکاری گسترده‌ای صورت بگیرد تا نماز جماعت در مدارس هم برپا شود. جشن تکالیف در استان‌ها به صورت مشترک با مدارس دولتی انجام شود یا مدارس به صورت مجزا ورود داشته باشند و یک گفتمان دینی با محوریت نماز برای اولیا، مربیان و دانش‌‌آموزان شکل بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار