رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

نظارت در مدارس غیردولتی بین‌الملل باید فرایندهای آموزشی و تربیتی را دربر‌گیرد

تهران (پانا) - نشست مشترک روسای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ‌و توسعه مشارکت‌های مردمی و مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نظارت در مدارس غیردولتی بین‌الملل باید فرایندهای آموزشی و تربیتی را دربر‌گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی احمد محمودزاده در نشست مشترک با رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر نظارت بر مدارس غیر دولتی گفت‌: وظیفه ما ضمن توجه و اجرایی‌کردن سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در این زمینه‌، توجه به نقش نظارتی سازمان مطابق با اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به این‌که شوراهای نظارت در سراسر کشور باید به شکل فعال و موثر عمل کنند، اظهار کرد: در برخی موارد جنبه‌های بازدارندگی در قانون کم است که پیشنهاداتی در این راستا به دولت و مجلس ارائه شده و در دست بررسی است تا بتوانیم به شکل قانونی و جدی با تخلفات برخورد کنیم.

وی با تاکید بر شکل‌های مختلف نظارت چه به شکل میدانی و چه به شکل سامانه‌ای، تصریح کرد: خودنظارتی‌، نظارت از طریق سامانه‌، فعال‌کردن تلفن گویا در راستای سرعت بخشیدن پاسخگویی به ارباب رجوع و موارد دیگر در سازمان در حال عملیاتی شدن و در حال اجراست.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تقدیر از همکاری مرکز امور بین‌الملل در نظارت بر مدارس غیردولتی بین‌الملل عنوان کرد: نظارت در مدارس غیردولتی بین‌الملل علاوه بر مسائل مالی و شهریه باید فرایندهای آموزشی و تربیتی را نیز دربر گیرد و در تمامی حوزه‌ها ارزیابی به‌عمل آید.

در ادامه سید‌محمد طباطبایی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر همکاری دوجانبه با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ‌و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: نظارت بر مدارس غیر‌دولتی وابسته به سفارت‌ها در دستور کار جدی است و با اعمال خلاف قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شیوه‌نامه مالی مدارس غیر‌دولتی باید به خوبی تبیین شود، گفت: گاهی اوقات در این مدارس بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند وجوه متفاوتی دریافت می‌شود که باید کاملا منطبق بر قانون و نظام‌مند شود.

طباطبایی گره خوردن شهریه مدارس با خدماتی همچون فرم مدارس‌، سرویس ایاب و ذهاب و کلاس‌های فوق برنامه را غیرمنطقی دانست و تصریح کرد: موارد دریافتی به غیر از شهریه تعیین شده مدارس باید کاملا تفکیک شود تا در ذهن مردم به عنوان شهریه اصلی تلقی نشود.

وی در پایان یادآور شد: در مجموعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس خارج از کشور اتفاقات خوب و ارزشمندی به‌ویژه در بُعد نظارتی رخ داده است که به خوبی انعکاس داده نشده و باید اقدامات انجام شده برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار