زوج معلم کردستانی با معاون وزیر آموزش‌وپرورش دیدار کردند؛

وعده‌ای که محقق شد؛ حمایت وزارت آموزش و پرورش از زوج خلاق کردستانی

تهران (پانا) - زوج خلاق کردستانی که با طراحی دست‌سازه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان توانسته بودند نظر رییس‌جمهوری را برای حمایت جلب کنند و وزیر آموزش و پرورش هم بلافاصله پیگیر موضوع شده بود، صبح امروز با معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد مطلب: ۱۴۲۲۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
وعده‌ای که محقق شد؛ حمایت وزارت آموزش و پرورش از زوج خلاق کردستانی

زوج معلم کردستانی که در جریان سفر آیت‌الله رییسی به استان کردستان به بیان دغدغه‌های خود در حوزه آموزش پرداختند و محصولات آموزشی که تولید کرده بودند را به رئیس‌جمهور معرفی کردند، صبح امروز ۱۹ آبان ۱۴۰۲ در محل باشگاه فرهنگیان با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دیدار کردند.

فاطمه نساج و همسرش وحید اسکندرزاده که هر دو دانش‌آموخته رشته علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان هستند با عشق معلمی و کمک به معلمان، اختراعات و دست‌سازه‌هایی در رشته ریاضی دارند، دست‌سازه‌هایی که توجه وزیر آموزش و پرورش را نیز جلب کرد و در تماس تلفنی که با این زوج از سوی مقام عالی وزارت برقرار شد، قول پیگیری دستور آیت‌الله رئیسی درخصوص حمایت از آن‌ها داده شد و این دیدار نیز در همین راستا به عمل آمد.

فاطمه نساج در این دیدار با تاکید بر اینکه دغدغه آموزش دانش‌آموزان ایرانی منجر به ساخت این دست‌سازه‌ها شده است، گفت: ما به دنبال این هستیم که رسالت معلمی را درست به جا بیاوریم. چالش‌ها را بررسی کردیم، مشکلات دسته‌بندی شد و درنتیجه به دنبال حل مشکلات بودیم که نتیجه آن شد ساخت دست‌سازه‌هایی برای یادگیری درست درس ریاضی برای دانش‌آموزان.

وی ادامه داد: طی چندسالی که از شروع فعالیت ما می‌گذرد به صورت منسجم کار کرده‌ایم و سعی بر این بوده تا برای تمامی مباحث درس ریاضی کارهای جدید خلق شود. حتی یک اپلیکیشن نیز در این خصوص ساخته شد تا کارهای به ثمر رسیده در آن قرار گیرد.

این معلم کردستانی با بیان اینکه تلاش بر این بوده تا تمامی دست‌سازه‌ها مبنای علمی داشته باشد، عنوان کرد: موردی حتی مانند روانشناسی رنگ‌ها نیز در آن رعایت شده تا فرایند یادگیری از طریق این دست‌سازه‌ها برای دانش‌آموزان آسان باشد و مورد غیرعلمی را وارد کار خود نکرده‌ایم.

نساج ادامه داد: اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تمامی این موارد با حقوق معلمی انجام شده، هدف ما کمک به مجموعه آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است اما گاهی اوقات فشارها و مشکلات مالی باعث می‌شود تا نتوانیم به صورت دقیق روی ساخت دست‌سازه‌ها تمرکز داشته باشیم؛ مشکلاتی مانند نداشتن فضای کارگاهی، عدم حمایت مالی و مواردی دیگر از این قبیل.

وی اضافه کرد: طی سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کردستان و بازدید از غرفه محصولات ما، ایشان بسیار علاقه نشان دادند چرا که ارزش کار را درک کردند و ما را به وزیر آموزش و پرورش معرفی کردند. مقام عالی وزارت نیز با ما تماس گرفتند و قرار بر حمایت‌ شد که امیدواریم این موضوع نیز انجام شود تا بیش از پیش در خدمت دانش‌آموزان باشیم و بتوانیم محصولات جدیدی را برای آن‌ها تولید کنیم.

در ادامه وحید اسکندرزاده، همسر خانم نساج با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ طرح روی زمین مانده درخصوص ساخت دست‌سازه‌ها وجود دارد، گفت: برای هر پایه به صورت منسجم اقدام به طراحی کرده‌ایم اما مشکلات مالی گریبانگیر ما شده است و اجازه نمی‌دهد تا این طرح‌ها اجرایی شود و به دست دانش‌آموزان برسد.

وی ادامه داد: ایده‌های زیاد دیگری نیز داریم اما به دلیل مشکلات تا به این لحظه به مرحله اجرا نرسیده چرا که هزینه‌ها بالاست و قدرت و توان ما کم.

پس از سخنان این زوج معلم کردستانی، حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی با بیان اینکه معلمی عشق، علاقه و احساس تعهد است، گفت: معلمی را نمی‌توان در قالب شغل ترسیم کرد. دیده شدن چنین افرادی که هدف دارند و علی رغم همه مشکلات بازهم مشغول به فعالیت هستند، امری نیکوست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساخت دست‌سازه‌ها توجه خوبی به امر یادگیری شده است، گفت: آن چیزی که مهم است یادگیری است و باید شرایط را فراهم کرد تا خود دانش‌آموز به واسطه درگیر شدن فعال با مسئله، به تمامی ابعاد درس توجه کند.

وی افزود: آموزش از طریق کتاب نیز مهم است اما کافی نیست چون عنصر اصلی یادگیری فعال بودن دانش‌آموز و درگیری آن با موضوعات است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین حمایت وزارت آموزش و پرورش بحث اهدای اعتبارنامه است؛ شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن هر کتاب و ماده آموزشی و کمک اموزشی باید از جهت اینکه مغایر با برنامه درسی نباشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بررسی و تاییدیه به سازمان پژوهش سپرده شده است. ان‌شالله پس از گرفتن تایید، اعتبارنامه شما صادر می‌شود تا بر اساس آن بتوانید در دیگر مدارس و مناطق آموزش و پرورش کشور بازاریابی کنید.

لطیفی اضافه کرد: گام اول بحث اعتبارنامه است و گام دوم موضوع دیده شدن که الحمدلله با توجه به عنایت ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت نیز گام دوم محکم برداشته شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گام سوم بحث حمایت‌ بر گسترش است، تصریح کرد: ان‌شالله در حد توان و براساس فرایندهای قانونی در این خصوص کمک خواهیم کرد، همچنین سعی بر این است تا رایزنی‌هایی نیز با بخش‌هایی که می‌توانند حمایت مالی داشته باشند، انجام شود تا ان شالله نظرات مقام عالی وزارت در این خصوص عملی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار