پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان ۱۴۰۲

تهران (پانا) - مدیرعامل بانک مسکن گفت این بانک از محل تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی کشور، مبلغ ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش بافت فرسوده در بازآفرینی شهری به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد که از این میزان، مبلغ ۴۵ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک مسکن تامین شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان ۱۴۰۲

به گزارش بانک مسکن، سید عباس حسینی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در مجموع تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به میزان ۵۶ هزار و ۷۳۵ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است که بخشی از این تسهیلات اعطایی مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

وی بیان داشت:‌ سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۵۷۹ متقاضی، بیش از پنج‌هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل و یا احداث واحد مسکونی خود در بافت فرسوده و یا ناکارآمد شهری از بانک مسکن دریافت کردند.

حسینی، هدف از پرداخت این تسهیلات را کمک به تولید مسکن و افزایش عرضه، حفظ ویژگی های مثبت و خاطره انگیز بافت‌های فرسوده و همچنین خلق فضاهای جدید متناسب با نیاز روز محلات قدیمی عنوان کرد.

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف این تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با در نظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است.

این تسهیلات از محل منابع تودیعی دولت ۱۸۵ میلیون تومان و با نرخ سود صفر درصد، منابع داخلی بدون سپرده بانک ۳۶۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۲۳ درصد اعطا می‌شود که در مجموع، سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت یک واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۵۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

اعطای تسهیلات متناسب با پیشرفت پروژه و حداکثر در چهار مرحله انجام می‌شود و ملاک تعیین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، فقط گزارش ارزیابی توسط بانک و بر اساس ضوابط و مقررات جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار