دبیر ستاد ملی جمعیت خبر داد؛

پرداخت ۲۰۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزند‌آوری در سال گذشته

تهران (پانا) - دبیر ستاد ملی جمعیت کشور از پرداخت حدود ۲۰۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۲۰۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزند‌آوری در سال گذشته

شکیبا محبی‌تبار صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد با اشاره به برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: ان‌شاءالله در روز ۲۹ اردیبهشت و همزمان با آغاز هفته ملی جمعیت، جایزه ملی جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور اهدا خواهد شد.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، موضوعی کاملا مردمی است و مردم باید در صیانت از گنجینه خانواده نقش خود را پیدا کنند و علاوه بر آن نیز به‌صورت علمی باید روی این قضیه کار کرد؛ در تمامی جوامع انسانی یکی از مباحث مهم تقویت ظرفیت‌های علمی در حوزه جمعیت است و به همین دلیل در هفته ملی جمعیت یک روز به این مبحث اختصاص داده شده است.

دبیر ستاد ملی جمعیت با یادآوری این موضوع که بعد از تشکیل دولت سیزدهم و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ماموریت‌های قانونی مختلفی برعهده دستگاه‌های مختلف دولتی در راستای انجام اقدامات لازم گذاشته شد، گفت: اهدای بالغ بر ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌هایی که بیش از سه فرزند دارند یکی از اصلی‌ترین اقدامات ممکن بود. مورد دیگر بیمه مادران، زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند بود که طی چندماه اخیر شروع به‌کار کرد و در حال حاضر شاهد بیمه شدن این مادران هستیم.

محبی‌تبار با اشاره به ماده ۵ قانون جوانی جمعیت درخصوص تامین مسکن با کیفیت، عنوان کرد: تخفیف‌های خوبی در رابطه با ساخت مسکن خانوارهای دارای سه فرزند به بالا اعمال می‌شود که می‌توان به تخفیف ۵۰ درصدی برای انشعابات آب، برق، گاز و خدمات ساخت اشاره کرد که توسط شهرداری‌ها اعمال می‌شود.

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت افزود: همچنین براساس ماده ۷ قانون همین قانون، ۱۱۰۲ خوابگاه برای دانشجویان متاهل توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت آماده شده است؛ البته تامین خوابگاه‌های دیگری نیز در حال انجام است که امیدواریم در موعد مقرر تکمیل شود.

وی با یادآوری این موضوع که در سال گذشته حدود یک و نیم نفر وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کرده‌اند، گفت: ابتدای سال گذشته با انباشتی از وام‌های ازدواج پرداخت نشده مواجه بودیم که موعد همه آن‌ها برای سال ۱۳۹۹ بود، اما حجم زیادی از این وام‌ها پرداخت شد و صف انتظار در شرایط معمولی قرار دارد.

محبی‌تبار با بیان اینکه حدود ۲۰۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری در سال گذشته اعطا شده است، گفت: همچنین براساس قانون به ازای تولد هر نوزاد از سال ۱۴۰۰، اعطای سهام بورس نیز صورت گرفته است که تا به این لحظه ۶۵۷ هزار و ۶۴۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره طرح دولت برای حمایت از زنان دارای فرزند شیرخوار بیان کرد: بسته تغذیه‌ای و بهداشتی رایگان هم پیگیری شد و با همت وزارت رفاه و وزارت بهداشت بسته‌هایی تعریف و همین امسال به بهره برداری رسید. به همین منظور طرح کالابرگ طرح یسنا یکی از اقداماتی بود که به دهک‌های یک تا ۵ پرداخت شد.

وی تاکید کرد: به منظور طرح ویژه ازدواج آسان و به هنگام، حمایت از گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور از ۴۸۰ گروه جهادی فعال این عرصه حمایت شدند و ۲۰۰ سمن هم دراین حوزه فعال هستند و جا دارد روند صدور مجوزها از سوی وزارت کشور تسهیل شود.

وی در ادامه به آمار گروه های فعال جهادی در حوزه جلوگیری از سقط جنین اشاره کرد و این آمار را ۲۱۶ گروه فعال عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار