تهیه شاخص‌های یکپارچه پایش اهداف محیط زیستی در شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره ارزیابی و استاندارد اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تهیه شاخص‌های یکپارچه پایش اهداف محیط زیستی در شهرداری تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۰۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تهیه شاخص‌های یکپارچه پایش اهداف محیط زیستی در شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، هاشم خوشنام با اشاره به اجرای نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست در سطح مناطق ٢٢گانه شهرداری تهران گفت: مطابق برنامه زمانبندی، در انتهای سال و ابتدای سال آینده ممیزی مناطق با همراهی اداره کل محیط زیست انجام می‌گیرد و مناطق برتر در زمینه اجرای نظامنامه معرفی خواهند شد.

رئیس اداره ارزیابی و استاندارد اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام به استقرار نظام مدیریت محیط زیست ، از سال ١٣٨٥ اقدام به پیاده‌سازی نظام مدیریت محیط زیست بر مبنای استاندارد ISO۱۴۰۰۱ با محوریت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار کرده است.

وی با بیان اینکه ارتقای رویکرد محیط زیستی مدیران ارشد و ‌جاری‌سازی این نظام مدیریتی از مهمترین اهداف و دستاوردهای این اقدام در سال‌های گذشته بود، با اشاره به گذر زمان و کاربرد روش‌های نوین مدیریتی و تحت تأثیر سیاست‌ها، منابع و اولویت‌های شهرداری تهران، نیاز به بازنگری و تحول در الگوی پیاده‌سازی این نظام مدیریتی را بیش از پیش ضروری خواند.

به گفته رئیس اداره ارزیابی و استاندارد از مهمترین اهداف تحول صورت گرفته می‌توان به بومی‌سازی مدل بین المللی به‌صورت اختصاصی برای شهرداری تهران، تعیین خطوط راهنمای کلی و کلیدی جهت ایجاد یک نظام یکپارچه مدیریت محیط زیست در مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران در قالب سند واحد، فراهم‌سازی شرایط صرفه جویی در هزینه‌های شهرداری تهران برای اجرا و پیاده‌سازی و تهیه شاخص‌های یکپارچه پایش اهداف محیط زیستی اشاره کرد.

خوشنام ادامه داد: اهداف محیط زیستی مشترک مناطق ٢٢گانه توسط اداره کل تهیه و ابلاغ شده تا در کنار اهداف مناطق قرار گیرد همچنین سایر موضوعات اجرایی نظامنامه از جمله مانورها به‌صورت فرآیندی رصد و هدایت می شوند.

مواردی دیگر همچون شناخت بافت سازمانی، شناسایی ذینفعان و نیازها و انتظارات آن‌ها، تدوین خط مشی، پایش فرآیندی نظام مدیریت محیط زیست، ارزیابی ریسک‌ها و فرصت‌های کلان، ارزیابی جنبه‌های محیط زیستی، و ... در حال انجام است.

پیرو اجرای نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست در سطح مناطق ٢٢ گانه، نخستین دوره آموزشی آشنایی با نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست و تربیت ممیز تا پایان آبان‌ ماه از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار