در نشست کمیته کاهش مصرف پلاستیک با شرکت های دانش بنیان مطرح شد؛

راه‌اندازى کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوست‌دار محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران

تهران (پانا) - مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت راه‌اندازى کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوست‌دار محیط زیست در دستور کار مطالعاتى قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازى کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوست‌دار محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران، حلیاسادات حسینى در نخستین نشست هم‌اندیشی کمیته کاهش مصرف پلاستیک با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: به‌منظور ریل‌گذارى موثر در مسیر کاهش مصرف پلاستیک و با همفکری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دانشگاهی و هم شرکت‌های مطالعاتی و هم انجمن پلیمر، موضوع راه‌اندازى کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوست‌دار محیط زیست در دستور کار مطالعاتى قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امکان حذف ظروف پلاستیکی در یک دوره کوتاه مدت وجود نخواهد داشت، گفت: معتقدیم با اجرای آموزش چهره به چهره و برنامه‌های فرهنگی مختلف، کوتاه‌ترین و صحیح‌ترین مسیر را درخصوص کاهش یا حذف پلاستیک داشته باشیم.

حسینی با اشاره به احصاء چالش‌هاى طرح‌هاى اجرا شده کاهش مصرف پلاستیک در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌هاى شهروند اظهار کرد: با توجه اینکه شهرداری تهران به عنوان مهمترین الگوی شهری، ملزم به اجرای این مصوبه است در تلاش هستیم که طرح‌هاى اجرا شده نتیجه کاربردى برای مردم شهر تهران داشته باشد و به الگویی برای سایر کلان‌شهرهای کشور بدل شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای اجرای مصوبه الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیس‌ ها، ظروف پلاستیکی و محصولات یکبار مصرف در نخستین نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش بنیان بر ضرورت اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت کاهش مصرف پلاستیک، با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای (شهروند، میادین میوه و تره‌بار) تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار