۱۳۵۸ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی سراسر کشور افتتاح شد؛

راه‌اندازی پایگاه بسیج دانش‌آموزی شهید آرمان علی‌وردی از سوی رئیس سازمان مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - رویداد ملی چفیه‌های بهشتی (آیین راه‌اندازی و فعال‌سازی همزمان ۱۳۵۸ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در ۱۳۵۸ مدرسه غیردولتی در سراسر کشور) صبح امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در دبیرستان پیام غدیر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پایگاه بسیج دانش‌آموزی شهید آرمان علی‌وردی از سوی رئیس سازمان مدارس غیردولتی

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و در راستای راه‌اندازی و فعال‌سازی واحد‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی با عنوان «چفیه‌های بهشتی»، صبح امروز به‌طور همزمان ۱۳۵۸ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی سراسر کشور افتتاح شد.

این آیین در تهران با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی به صورت نمادین در دبیرستان غیردولتی پیام غدیر برگزار شد.

هر واحد بسیج دانش‌آموزی در ۱۳۵۸ مدرسه غیردولتی به اسم یک شهید دانش‌‌آموز نام‌گذاری شده است و پایگاه بسیج دانش‌آموزی دبیرستان پیام غدیر نیز در تهران به اسم شهید آرمان علی‌وردی نام‌گذاری شد.

در این آیین حکم فرمانده پایگاه بسیج دانش‌آموزی به ۱۳۵۸ دانش‌‌آموز در ۱۳۵۸ مدرسه غیردولتی اهدا شد.

احمد محمودزاده در این آیین با بیان اینکه در روزهای غرورآفرین و عزت‌مندانه آبان قرار داریم، اظهار کرد: این روزها مزین است به سالروز شهادت دانش‌آموز عزیز شهید حسین فهمیده و همچنین در آستانه ۱۳ آبان روز دانش‌‌آموزان قرار داریم. در چنین روزهای مبارکی خدمت شما هستیم و باید با هم یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و امام عزیزمان را در این جمع معنوی گرامی بداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این روزها در غزه شاهد کشتار بی‌رحمانه کودکان و دانش‌‌آموزان، زنان و مردان به دست رژیم غاصب اسرائیل هستیم. ما انزجار خود را اعلام می‌کنیم و با مردم غزه همدردیم و آرزوی اضمحلال این رژیم غاصب را از خداوند منان مسئلت می‌کنیم. همانطور که حضرت امام و مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که باید اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: در آیین امروز و این رویداد کشوری، شاهد راه‌اندازی و افتتاح ۱۳۵۸ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم و این اتفاق را خدمت دانش‌‌آموزان عزیز تبریک عرض می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران این مهم قدردانی می‌کنم.

محمودزاده در ادامه ضمن طرح درخواستی از رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: از سردار باستان می‌خواهیم که میز تخصصی و کرسی تخصصی بسیج دانش‌آموزی مدارس غیردولتی در سازمان بسیج دانش‌آموزی ایجاد شود و به مولفه‌ها و محتواهای این پایگاه در سراسر کشور پرداخته شود. بنده و همه دست‌اندرکاران در سازمان، نگاهمان این است که به صورت محتوایی روی پایگاه‌های بسیج تمرکز کنیم و شاهد تربیت کادر آینده نظام جمهوری اسلامی ایران از بین همین دانش‌‌آموزان باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن طرح سوالی از دانش‌آموزان، آن‌ها را به مشارکت در این آیین دعوت کرد. محمودزاده از دانش‌آموزان خواست تا سه اتفاق تاریخی در روز ۱۳ آبان را نام ببرند. این اتفاق با استقبال و مشارکت بالای دانش‌‌آموزان همراه شد.

سردار باستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز با کمک معاون وزیر ۱۳۵۸ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی سراسر کشور افتتاح می‌شود. ما به کمک مدیران و مربیان خواهیم آمد تا در برنامه‌های فرهنگی کمک‌ کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: واقعا این جنایت‌ها فاجعه قرن و یک نسل‌کشی است که با حمایت‌های آمریکا انجام می‌دهد. من مطمئنم که همه دانش‌‌آموزان این جنایت‌ها را محکوم خواهند کرد و صدای مظلومان فلسطین را به جوش جهانیان خواهند رساند.

در ادامه این مراسم از دانش‌آموزان برتر مدرسه پیام غدیر در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، قرآنی و ... قدردانی شد.

در پایان این مراسم پایگاه بسیج دانش‌آموزی دبیرستان غیردولتی پیام غدیر به نام پایگاه شهید آرمان علی‌وردی از سوی محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار