در گفت‌وگو با پانا:

«ئاو»؛ از دنیای زنان و روایت‌های آنها می‌گوید

تهران (پانا) - ژاله بهرامی می‌گوید مساله‌ زنان و دنیای زنان شاید بزرگترین دغدغه‌اش برای برگزاری نمایشگاه «ئاو» باشد اما دنیای خیالی و سورئالیستی وجود دارد که پر از عشق، خیال و موسیقی است و شاید بسیاری از این زاویه به این نمایشگاه نگاه نکرده باشند.

کد مطلب: ۱۴۱۶۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
«ئاو»؛ از دنیای زنان و روایت‌های آنها می‌گوید

نمایشگاه عکس‌های ژاله بهرامی با عنوان «ئاو» در دهه سوم مهرماه در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. در بخشی از توضیح نمایشگاه «ئاو» آمده است: «دیگر گونه نیستن انکارشده‌ترین مفهوم روزمرگی‌های ماست که به شکل تاریخی و با تاکید فراوان نسل از پس نسل ما را از این امکان ضروری بازداشته‌اند. آسیب‌های اجتماعی برآمده از این نهی و انکار تاریخی در این مقال نمی‌گنجد جز تلنگری برای یادآوری که شاید این کلمات و عکس‌ها پس از آن بر ما زند. به شکل متعارف ما همیشه بر آب نگریسته‌ایم و چه بسیار آثار هنری برآمده از این نگاه متعارف. اما اگر از درون آب بنگریم چه؟ اگر به درون آدم‌ها سفر کنیم چه؟ اگر دنبال آوای موسیقی باشیم که در روح تمام انسان‌ها جاری‌ست چه؟ اگر کشف کنیم دنیایی سورئالیستی درجهان حاکم است و تمام جهان برپایه عشق است چه؟ اگر بدانیم همه چیز خیالی بیش نبوده و به مانند خوابی است چه؟»

ژاله بهرامی در گفت‌وگو با پانا درباره دغدغه‌ای که موجب تولید این آثار شده است، گفت: «نمایشگاه عکاسی (ئاو) در بیست وچهار قطعه آماده شد. شاید باید بگویم مسئله‌ زنان و دنیای زنانگی آن‌ها، بزرگترین دغدغه‌ام بود. دنیایی خیالی و سورئالیستی وجود دارد که پر از عشق، خیال و موسیقی است اما شاید بسیاری از ما از این زاویه به آن نگاه نکرده باشیم.»

وی همچنین درباره مخاطبان هدف این نمایشگاه بیان کرد: «تاکنون بازدیدکننده‌ بسیار زیادی داشتیم که تقریبا از همه قشرها بودند. خوشبختانه اساتید برجسته عکاسی نیز از نمایشگاه بازدید کرده و آثار را بسیار دوست داشتند و از آنها استقبال کردند. اما یکی از مهمترین دغدغه‌هایم به عنوان هنرمند، فروش آثار بوده است اما متاسفانه تاکنون در این زمینه موفق نشده‌ام.»

این عکاس ضمن مثبت خواندن همکاری با خانه هنرمندان ایران گفت: «فکر می‌کنم اگر بشود با مجموعه‌دارانی صحبت و از کسانی دعوت کرد که به فروش آثار هنرمندان کمک کنند، اتفاق بسیار خوبی است که خستگی را از تن هنرمند بیرون می‌کند.»

نمایشگاه عکس‌های ژاله بهرامی با عنوان «ئاو» همچنان در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برپا بوده و علاقمندان می‌توانند همه روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برای بازدید از آثار آن به این مجموعه مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار