شور حسینی در گالری‌های تهران

تهران (پانا) - نمایشگاه‌هایی همچون «شور حسینی ۲»، «اولین حضور»، «تنیده ز دل بافته ز جان»، «طبیعت جان دار»، «غریبه‌های آشنا» و «لبخند خاکستری» هفته شوم شهریور در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت دایر هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شور حسینی در گالری‌های تهران

به گزارش ایرنا، نمایشگاه‌های «زمان»، «تنیده ز دل بافته ز جان»، «اتاق روشن» و «اعترافات رنگ» ۱۷ شهریور در نگارخانه‌ها و گالری‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند، به مناسبت ماه صفر و اربعین حسینی نیز همچون هفته‌ گذشته نمایشگاه‌هایی به این مناسبت در بعضی از نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«شور حسینی ۲» در گالری هنر

نمایشگاه تخصصی گروهی عکس «شور حسینی ۲» شامل ۳۳ اثر با موضوع مراسم و آئین‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر، به همت مجموعه عکاسان خلاق و نمایشگاه‌گردانی وحید خیاطیان، ۱۸ شهریور ساعت ۱۷ در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا افتتاح می‌شود و تا ۲۶ شهریور ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه هنر عاشورایی در موزه تاریخ کانون

نمایشگاه هنر عاشورایی «قتیل العبرات» به مناسبت اربعین حسینی، ۱۴ تا ۲۲ شهریور به جز ایام تعطیل رسمی در موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان اسپندی، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک هفت دایر است. در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی خط از هنرمندان موزه تاریخ و ۱۵ اثر نقاشی از کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

برگزاری ۲ نمایشگاه عکس به مناسبت اربعین در کوشک باغ هنر

نمایشگاه‌های عکس «اولین حضور»، ۴۰ فریم از نخستین حضور سیدامید حامدی در پیاده‌روی اربعین سال ۱۴۰۱ و «محرم کهکشان عشق» شامل ۱۶ فریم عکس از آئین تاسوعا و عاشورای حسینی در بروجرد طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ از آثار مسعود گودرزی، از ۱۳ شهریور به مدت یک هفته ساعت ۹ تا ۱۷ در گالری‌های کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به نشانی بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، ورودی کتابخانه ملی، بلوار بانک مرکزی دایر است.

«۶ پرده عاشورایی و علوی» در موزه ملی

نمایشگاه نقاشی «۶ پرده عاشورایی و علوی» از آثار استاد مهدی طالعی‌نیا به مناسبت اربعین حسینی، ۱۴ تا ۲۱ شهریور در بخش دوران اسلامی موزه ملی ایران برپاست.

«روضه‌شهیدان» در خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس «روضه‌ی شهیدان» روایتی از آیین عزاداری محرم هیئت رایت العباس در محله چیذر تهران از آثار علی‌اصغر داودآبادی فراهانی، چهارم تا ۲۹ شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه عکاسان ایران واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ دایر است.

«صد سال روایت عاشقی» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس‌های تاریخی عزاداران حسینی اردبیل با عنوان «صد سال روایت عاشقی» شامل ۲۵ تصویر از مراسم عزاداری و شبیه‌خوانی در محلات مختلف این شهر و دسته‌جات سینه‌زنی از دوره قاجار و پس از آن به مناسبت ماه صفر و اربعین حسینی یکم تا ۲۶ شهریور شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز دایر است.

«روایت سرخ» و «رویداد عهد» در موزه امام علی(ع)

نمایشگاه نقاشی «روایت سرخ» منتخب آثار گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) با موضوع عاشورا تا ۲۶ شهریور به غیر از روزهای تعطیل ساعت ۹ تا ۱۷، در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برپاست. همچنین نمایشگاه منتخب آثار گنجینه این موزه با عنوان «رویداد عهد» به مناسبت عید سعید غدیرخم ۱۶ تیر تا ۲۸ اسفند میزبان علاقه‌مندان است.

«همچنان جاری» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری» به مناسبت ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالحسین(ع) تا ۲۲ شهریور به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۰ تا ۱۹ در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است.

«نقش عشق» در نگارخانه آیینه

نمایشگاه «نقش عشق» نمایش آثار منتخبی از گنجینه موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، حوزه هنری، فرهنگستان هنر، موزه شهدا و موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، با موضوع حماسه عاشورا به مناسبت اربعین حسینی هفتم تا ۲۷ شهریور همه روزه به استثنای ایام تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه آیینه موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر به نشانی خیابان طالقانی، نرسیده به میدان فلسطین، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵ برپاست.

این نمایشگاه، دربرگیرنده بیش از یکصد اثر هنری از هنرمندان رشته‌های نقاشی، گرافیک و خیالی‌نگاری همچون مصطفی گودرزی، حسین خسروجردی، غلامعلی طاهری، مرتضی حیدری، مرتضی اسدی، مصطفی ندرلو، حسن یاقوتی و حبیب نقاش است که سیری از عاشورانگاری‌های هنرمندان معاصر را در طول چهار دهه ترسیم می‌کند.

«زمان» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی آثار حمیده عظیمی با عنوان «زمان» ۱۷ شهریور ساعت ۱۶ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۸ مهر دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مجموعه زمان زاییده نگاهی متفاوت به سوژه‌ای هندسی و آشناست. اعوجاج‌های حاصل از نگاه از ورای شیشه محدب، موجب رسیدن به فرم‌هایی متفاوت و آشنایی زدایی از سوژه‌ «ساعت» گردیده است. حاصل این نگرش آثاری است با فضایی انتزاعی که با روشی واقع‌گرایانه در قالب طراحی و رنگ روغن به تصویر کشیده شده است.»

«تنیده ز دل بافته ز جان» در پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی سارا سلیمانی قشقایی ۱۷ شهریور ساعت ۱۶ در مجموعه پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۳۱ شهریور دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه‌ ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «سارا سلیمانی قشقایی در سایه چادرهای عشایری بزرگ شده، سبک زندگی عشایری که هنرمند در کودکی شاهد آن بود، دیگر وجود ندارد و کم‌رونقی و فروپاشی این فرهنگ، آثار عمیقی در روح و روان هنرمند بر جای گذاشته. در واکنش او با مطالعه تصاویر هنری و میراث مرتبط با عشایر ایرانی، در کنار حرفه آکادمیک، مسیر اکتشافی را آغاز کرده است.

هنرمند الگوها و ترکیب‌بندی‌های بافته‌های عشایری قبایل مختلف را مطالعه، ترسیم، حفظ و بازسازی کرده است، به خصوص قبایل قشقایی، بختیاری و بلوچی. وی سوزن، نخ و پارچه را انتخاب می‌کند و با انتقال طراحی‌های خود روی پارچه و با استفاده از تکنیک‌های پته دوزی استان کرمان روایت‌های شخصی خود را به تصویر می‌کشد.»

«اتاق روشن» در ثالث

نمایشگاه آثار نقاشی‌ دلناز طاهری با عنوان «اتاق روشن» با کیوریتوری عیسی جباری، ۱۷ تا ۲۸ شهریور، هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

«اعترافات رنگ» در آرتیبیشن

نمایشگاه آثار نقاشی منیر زنده با عنوان «اعترافات رنگ»، ۱۷ تا ۲۷ شهریور به صورت آنلاین در گالری آرتیبیشن به نشانی http://arthibition.net/fa/gallery/exhibition/۶۵۵ برپاست. منیر زنده، سمبلی از نقاشان انتزاعی اخیر است که درون خود را از طریق رنگ‌ها فریاد زده و به دنبال تاکید بر مفاهیم اجتماعی به خصوصی نیست بلکه بیشتر در صدد ابراز خود و آنچه که هست و آنچه که از پیرامون دریافت کرده و از درون خود عبور داده است.

«پیشگامان هنر نوگرای ایران» در نگارخانه لاله

دومین نمایشگاه «پیشگامان هنر نوگرای ایران» با ۳۸ اثر از ۱۸ هنرمند دهم شهریور تا پنجم مهر شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۰ تا ۱۸، پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله میزبان علاقه‌مندان است.

«اسب‌های بی‌سوار» در آرت سنتر

نمایشگاه آثار نقاشی محمدهادی فدوی با عنوان «اسب‌های بی‌سوار»، دهم شهریور تا چهارم مهر همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان دایر است.

«خانه، خیلی دور خیلی نزدیک» در گالری شیدایی

نمایشگاه انفرادی عکس‌های نرگس رنجبر با عنوان «خانه، خیلی دور خیلی نزدیک» دهم تا ۳۱ شهریور یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهارشیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک دایر است. دیدن آنلاین آثار در وبسایت گالری شیدایی www.sheydaeigallery.com امکانپذیر است.

«تداخل» در نگارخانه شمیس

نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «تداخل» آثار رامین جمشیدی، سارا تهرانی نیا، پیمان بخشی، پریسا تقی پور، مهسا کریمی، لیلا شوقی، نسرین شاهپوری، بهاره خدائی انارکی، الهام خاکپاش، فاطمه صفری و بهاره امیری با گردآوری کامبیز صبری، دهم تا ۳۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت برقرار است.

«آوان/حیات/دوران» در باوان

نمایشگاه آثار انفرادی سمانه ابری با عنوان «آوان/حیات/دوران» دهم تا ۲۷ شهریور ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

«طبیعت جان دار» در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی نیوشا نیوژپور با عنوان «طبیعت جان دار»، ۱۰ تا ۲۷ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

«نامه‌ای به پدر»، «غریبه‌های آشنا» و «وجود» در سو

نمایشگاه‌های آثار نقاشی هانیه همایونی با عنوان «نامه‌ای به پدر»، طراحی و نقاشی گلاره اسپو محلی با عنوان «غریبه‌های آشنا» و آثار نقاشی، حجم و چیدمان مونا کلهرودی با عنوان «وجود» سوم تا ۲۴ شهریور یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برقرار است.

«فست فوروارد ۳»

نمایشگاه «فست فوروارد ۳» دهم تا ۲۴ شهریور به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری فریا/اسپیناس به نشانی سعادت آباد، میدان بهرود، هتل اسپیناس پالاس، ورودی دوم دایر است، این نمایشگاه شامل مجموعه آثاری است که با همکاری گالری ایرانشهر جمع‌آوری و اجرا شده است.

«طراحی‌ها» در امکان

نمایشگاه انفرادی طراحی‌های الهه حیدری با همکاری گالری اثر نهم تا ۲۴ شهریور به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول برپاست.

«زبر دستان» در استخر

نمایشگاه گروهی نقاشی «زبر دستان» با گردآوری احسان زمانی، دهم تا ۲۳ شهریور ساعت ۱۷ تا ۲۱ در پروژه‌های آرتیبیشن: استخر به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، خیابان رضایی، شماره ۶، ایوان ربط، فضای استخر دایر است.

«کارت پستال‌های مکزیک و ایران» در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه عکس «کارت پستال‌های مکزیک و ایران» نمایش اشتراکات فرهنگی ایران و مکزیک به همت سفارت مکزیک در تهران ۱۳ تا ۲۲ شهریور ساعت ۹ تا ۱۷ همه روزه به جز ایام تعطیل در پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی(مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی برپاست.

این نمایشگاه شامل ۸۰ عکس در قالب ۳۰ در ۴۵ سانتی متر از آثار مانوئل سرون از مکزیک و پاتریک رینگنبرگ از سوئیس است. سرون به عکاسی از جاذبه‌های مردم شناسی، فرهنگ و تاریخ پرداخته و رینگنبرگ نیز با همین موضوع‌ها ۲۰ سال در ایران عکاسی کرده است.

«نگاه» در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه عکس «نگاه» با آثار آناهیتا سیاوش و حسام حاجی پور با موضوع آزاد، ۱۱ تا ۲۲ شهریور ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور به نشانی در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهیدستاری، جنب شهر کتاب دایر است.

«کج تابی» در راه ابریشم

نمایشگاه آثار نقاشی بزرگمهر حسین‌پور با عنوان «کج تابی» ۱۰ تا ۲۲ شهریور به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برپاست.

«لبخند خاکستری» در ایده

نمایشگاه آثار تجسمی پیام صالحی با عنوان «لبخند خاکستری»، ۱۰ تا ۲۲ شهریور ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ایده به نشانی کریمخان، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ برپاست.

«گزارش اقلیت» در خانه هنرمندان

نمایشگاه گروهی «گزارش اقلیت» با نمایش ۱۸ اثر از اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران دهم تا ۲۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران برقرار است.

«نقاشان معاصر ایرانی» در کوین

نمایشگاه گروهی «نقاشان معاصر ایرانی» گزیده‌ای از آثار هنرمندان معاصر؛ سمیرا البرزکوه، شاه پری بهزادی، معصومه سیحون، هیرو شیخ الاسلامی، بیتا فیاضی، شهره مهران، افسانه مدیر امانی، آتوسا وحدانی، با همکاری اتاق بازرگانی ایران و سوئیس دهم تا ۲۰ شهریور یکشنبه تا جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری کوین به نشانی زعفرانیه، خیابان پسیان، کوچه سینایی، پلاک ۲۴ برپاست. آرت گالری کوین دهم شهریور افتتاح شد.

«از موهبت تبر» در گویه

نمایشگاه نقاشی‌های محمدرضا عمادی، با نام «از موهبت تبر»، با نمایشگاه‌گردانی سجاد باغبان، دهم تا ۲۰ شهریور ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری گویه به نشانی میدان هفت ‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ برقرار است.

«آنِ بیکران» در گالری سهراب

نمایشگاه آثار نقاشی فیروزه بختیاری با عنوان «آنِ بیکران» با نمایشگاه گردانی عیسی جباری، دهم تا ۲۰ شهریور همه روزه ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

«گذار از مدرنیسم» در گالری ایکس هما

نمایشگاه گروهی «گذار از مدرنیسم» ۱۰ تا ۱۹ شهریور ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گذار از مدرنیسم نمایشی است درباره‌ دگردیسی هنرمندان ایرانی از یک دوران به دوران دیگر است؛ اتفاقی که از دهه ۶۰ تا ۸۰ خورشیدی طول کشید. در این رویداد آثاری از هنرمندان مدرن و معاصر ایران به نمایش درآمده است.

«کاربن ۲» در گالری اعتماد

ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺮوﻫﻰ «کاربن ۲» ﺑﻪ انتخاب حبیب فرج‌آبادی، سوم شهریور تا چهارم مهر روزﻫﺎی هفته ساعت ۱۲ ﺗﺎ ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر است. ﮔﺎﻟﺮی دوﺷﻨﺒﻪ ﻫﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ اﺳﺖ.

«استعاره‌های مشوش» در باشگاه

نمایشگاه گروهی «استعاره‌های مشوش» با نمایشگاه‌گردانی مهرنوش علیمددی، سوم شهریور تا سوم مهر همه روزه به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۳، طبقه سوم برقرار است.

«نزیسته‌های تاریک» در ریشه ۲۹

یازدهمین آرتوال در ریشه ۲۹‌ با عنوان نمایشگاه «نزیسته‌های تاریک» نمایش مجسمه و طراحی‌های پیام قربانی، سوم شهریور تا سوم مهر ساعت ۱۰ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱ دایر است.

‏«به مردم» در کارخانه آرگو

‏‎چیدمانی از مایکل سیلستورفر هنرمند آلمانی با عنوان «به مردم» با مدیریت لیلا زینلی، دوم تا ۳۱ شهریور ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان: کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است. این مجموعه روزهای سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ تعطیل است.

در این نمایشگاه سیلستورفر از مردم دعوت می‌کند تا از خودشان بپرسند که «چه رابطه‌ای میان رشد رز با ساقه،‌ گل و خارهایش و تکامل زندگی‌ها و جوامع ما وجود دارد؟»

«حالت» در گالری +۲

نمایشگاه «حالت» آثار اشکان عبدلی، سوم تا ۳۱ شهریور، جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +۲ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

«کجاها» و «منظر رورفته باقی»

نمایشگاه‌های آثار نقاشی‌ نازلی حسینی با عنوان «کجاها» و «منظره‌ی رو رفته‌ی باقی» آثار مقداد لرپور سوم تا ۳۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ دایر هستند.

«خاطرات کشدار» در عصر

نمایشگاه نقاشی‌های کیومرث هارپا هنرمند پیشکسوت با عنوان «خاطرات کشدار» سوم تا ۳۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ دایر است.

«قمر» در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی آثار سپهر حاجی‌آبادی با عنوان «قمر»، سوم تا ۳۱ شهریور جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ دایر است، بازدید از این نمایشگاه روزهای شنبه‌، یکشنبه‌ و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی و تماس با شماره تلفن ۲۲۰۲۳۱۱۴ امکانپذیر است.

«انسان پادشکننده؛ نسل دوم» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی از آثار ساغر مسعودی، کاوه آفاق، ابراهیم برفرازی، فاطمه حقدار، نیلوفر محمدی، فرنوش استادحسن، شکوفه کریمی، مرجان نعمتی و شاهین گلشن‌راد با عنوان «انسان پادشکننده؛ نسل دوم» سوم تا ۲۹ شهریور به جز دوشنبه‌ها روزهای هفته ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ برقرار است.

«منطق الطیر» در نگارخانه والی

نمایشگاه آثار امیر کبیرنژاد با عنوان «منطق الطیر»، سوم تا ۲۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برقرار است.

«برف و لکلک» و «صورت‌ها» در اُ

نمایشگاه‌های «برف و لکلک» آفریده‌‎های هنرمندان در گفت و گو با سروده‌های سروناز علم‌ بیگی و «صورت‌ها» آثار نقاشی دنیا عالی‌پور، سوم تا ۲۰ شهریور دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست.

«تن آدمی» در گالری ویستا

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه «تن آدمی» به انتخاب بهنام کامرانی، سوم تا ۲۰ شهریور به جز شنبه‌ها، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزهای هفته ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دایر است.

«حکایتی از یک رفاقت چهل ساله» در یافته

نمایشگاه «حکایتی از یک رفاقت چهل ساله» آثاری از بیژن فرهنگ دره شوری، پژوهشگر باسابقه و فعال محیط زیست طی ۶۰ سال با روایت خاطراتی از سفرهایی مشترک، نوشته استاد نصرالله کسراییان ۲۷ مرداد تا ۳۱ شهریور به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت برقرار است.

«بازخوانی دوباره شهر» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی آثار نرگس هاشمی با عنوان «بازخوانی دوباره شهر» ۲۷ مرداد تا ۲۲ شهریور ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

«همسایه من گرگ» و «ساقه‌ی لوبیای سحرآمیز» در دلگشا

نمایشگاه‌های آثار نقاشی‌ مصطفی سرابی با عنوان ‏‎«همسایه من گرگ» و چیدمانی از فرشته فردوسی با عنوان «ساقه‌ی لوبیای سحرآمیز» ۲۰ مرداد تا ۲۵ شهریور روزهای دوشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ (سایر روزها از ساعت ۱۲ تا ۱۹) در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپا هستند.

«آب» در خانه کاریکاتور ایران

نمایشگاه «کارتون آب» به منظور مورد توجه قرار دادن اهمیت آب در تداوم حیات، از نگاه موجز و خلاقانه هنر کارتون «طنز ترسیمی» ۱۶ مرداد تا ۲۰ شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن (کتابی)، پلاک ۴۴ دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار