نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرهای تجسمی ایلام افتتاح شد

ایلام (پانا) - نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرهای تجسمی ایلام، با عرضه آثار هنری هنرمندان و نقاشان برجسته ایلامی پانزدهم اسفندماه ١۴٠١ در نگارخانه استاد علی اشرف صندوق آبادی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرهای تجسمی ایلام افتتاح شد

آیین افتتاح نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرهای تجسمی ایلام با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی استان برگزار شد.

این‌ نمایشگاه از سوی انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام و با ارائه آثار بیش از ۶٠ هنرمند توانمند این انجمن از پانزدهم تا بیست و پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ در نگارخانه استاد صندوق آبادی برپا شد.

مهدی صندوق آبادی، هنرمند برجسته و رئیس انجمن هنرهای تجسمی ایلام در باب تاثیر چنین برنامه‌های فرهنگی و هنری بر جامعه گفت: برای یافتن رد فرهنگ و هنر در جامعه ما می‌بایست نگاهی به گذشته خود داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر معماری را هنر می‌دانیم شاهدیم که در برش هایی از تاریخ کشورمان، مانند عصر صفویه بدان جهت که نگاه مسئولان و متصدیان وقت نگاهی آزاد به هنر بود، شاهکارهایی خلق شد که امروز پس از قرن‌ها ما ایرانیان به آنها می بالیم.

صندوق آبادی افزود: امروزه یکی از مشکل های ما که در سطح جامعه و گرافیک شهری‌مان نیز به چشم می‌خورد، این است که مردم زیبایی را نمی‌شناسند، در نتیجه شناخت اثر خوب نیز برای هرکسی میسر نیست.

صندوق آبادی ادامه داد: هنر بازگوکننده عقده نهفته در ضمیر جامعه است، از این جهت هنرمندان، روانکاوان اجتماعی به شمار می روند. در این سالیان اگر از هنرمندان غفلت نمی‌شد، شاید شاهد روی دادن حوادث ناگواری که منشا خلاء های روانی دارند نبودیم.

وی در پایان ضمن تشکر از کلیه فعالان حوزه فرهنگ و هنر، برپایی چنین محافلی را برای تعالی و رشد فرهنگ مفید دانست.

دانش آموز خبرنگار: محمد حیدری فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار