باید جایگاه معلم در فرآیند هدایت تحصیلی ‌تقویت شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نقش معلم در شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان‌، بر تقویت جایگاه معلم در‌ فرآیند هدایت تحصیلی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
باید جایگاه معلم در فرآیند هدایت تحصیلی ‌تقویت شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی در گردهمایی دبیران دبیرخانه‌های کشوری دروس دوره اول متوسطه، ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی اکرم اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع)، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانسته‌اند و این نگاه، نشان از جایگاه والا و راهبردی معلم در کشور دارد.

وی در ادامه گفت: پیشرفت کشور به‌دست معلمان رقم خواهد خورد چرا که نسل آینده کشور توسط معلمان تربیت خواهد شد. باید توجه کرد که خروجی آموزش و پرورش، مدیران آینده کشور خواهند بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش تربیتی معلمان، گفت: معلم صرفا مسئول آموزش دانش‌آموزان نیست بلکه ایفای نقش تربیتی در کلاس درس ضرورتی به مراتب جدی‌تر دارد چرا که بیشترین اوقات حضور دانش‌آموز در مدرسه با معلم و در کلاس درس است.

وی در ادامه‌ افزود: تربیت اخلاقی مبتنی بر باورهای اسلامی و ایرانی از ضرورت نقش تربیتی معلم در کلاس درس است و باید تلاش شود تا در بستر کلاس درس دانش آموزانی خلاق، نقاد و نوآور تربیت شوند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ورود دبیرخانه‌ها در موضوع توسعه حرفه‌ای مدیران و معلمان، تصریح کرد: توانمندسازی مدیران مدارس و معلمان اهمیت بسیار دارد و در این مسیر اقداماتی صورت گرفته و انتظار می‌رود دبیرخانه‌های تخصصی دروس برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی برای تحقق مطلوب فعالیت‌های توانمندسازی انجام دهند.

وی با تاکید به بهره‌برداری از تکنولوژی‌های بروز در آموزش، گفت: تسلط معلم به فناوری‌های جدید و بهره‌برداری از تکنولوژی به‌منظور ارتفای کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان ضروری است.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به رویکرد تلفیق در آموزش، اظهار داشت: رویکرد تلفیقی و بازی‌سازی در آموزش روش‌های اثرگذاری برای ارتقای کیفیت آموزش هستند و بستری مناسب برای ورود دبیرخانه‌های تخصصی دروس و آموزش معلمان هستند.

وی در ادامه گفت: دوره اول متوسطه‌ دوره هویت‌‌یابی است و از سویی در این دوره باید استعدادهای دانش‌آموزان شناسایی شود تا به‌دنبال آن یک انتخاب مطلوب در هدایت تحصیلی محقق شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره نقش معلم در فرآیند هدایت تحصیلی، تصریح کرد: نقش معلم در شناسایی استعدادهای دانش آموزان باتوجه به ارتباط بسیار در کلاس درس اهمیت داشته و باتوجه به همین نکته باید در فرآیند هدایت تحصیلی جایگاه معلم تقویت شده تا شاهد تحقق یک انتخاب مطلوب باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار