معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت، مدرسه است

ارتقای کیفیت مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و رویکرد اصلی این معاونت را ارتقای کیفیت مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت، مدرسه است

بهنام آقاجانلو؛ محمدمهدی کاظمی در نشست تخصصی بررسی ارتقای شاخص‌های دسترسی آموزش با رویکرد توجه به مدارس عادی دولتی استان سیستان‌وبلوچستان، گفت: نظارت فرآیندی بر آموزش، یک ضرورت مهم است که نتیجه آن بهبود فرآیندهای یاددهی - یادگیری در آموزش و پرورش است.

وی در ادامه با اشاره به نقطه آغاز تحول افزود: نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت، مدرسه است و تحول مورد تاکید مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین محقق نخواهد شد جز از مسیر مدرسه و در کلاس درس؛ در نتیجه باید به کلاس درس توجه جدی داشت.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، اراده و باور به تحول، برنامه‌ریزی و تلاش و پیگیری و نظارت را از مهمترین شاخص‌های ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست.

وی با اشاره به عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزشی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیاست‌های مورد تاکید دولت مردمی است و وزارت آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی و اقدام لازم به دنبال محقق کردن آن است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت مدارس تصریح کرد: ارتقای کیفیت مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی، رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه است.

کاظمی افزود: دوره اول متوسطه، دوره هویت‌یابی، شناخت و بروز و ظهور استعدادها و تحقق هدایت تحصیلی مطلوب برای آینده‌ای درخشان‌تر برای جوانان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان در فرآیند هدایت تحصیلی تصریح کرد: نقش معلمان در فرآیند هدایت تحصیلی بسیار بااهمیت است و اساساً راهنمایی و هدایتگری معلم برای تحقق یک انتخاب مطلوب توسط دانش‌آموزان با توجه به بیشترین همراهی در طول سال تحصیلی، کامل و موثر است.

وی توانمندسازی مدیران مدارس را ضروری دانست و گفت: توانمندسازی مدیران مدارس، زمینه بهبود فرآیند مدیریت مدرسه را فراهم آورده که در همین راستا انتخاب و انتصاب مدیرانی جوان، مومن، خلاق و نوآور، نیاز امروز آموزش و پرورش برای تحقق تحول از مدرسه و در کلاس درس است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر مهارت‌آموزی به‌ویژه در سواحل مکران اظهار داشت: توجه به مهارت‌آموزی در استان‌های مرزی، ضرورت دوچندان دارد. بهره‌برداری از ظرفیت هنرستان‌های مرزی و هنرستان‌های جوار کارخانجات در سواحل مکران، بسترهای مهمی برای آموزش مهارت و البته تامین نیروی انسانی ماهر آن منطقه برای صنایع است و ضمن آن تصویری امیدآفرین برای آینده جوانان این مناطق به وجود خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار