معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت ایجاد گفتمان واحد برای تحقق سند تحول بنیادین

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد گفتمان واحد برای تحقق سند تحول بنیادین گفت نقش تربیتی مدیر و معلم در مدرسه و کلاس درس، یک وظیفه مهم و بااهمیت است که باید به صورت جدی در مدرسه اجرا شود.

کد مطلب: ۱۴۲۰۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد گفتمان واحد برای تحقق سند تحول بنیادین

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگوی زنده با مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش با موضوع ارتقای کیفیت آموزشی و آموزش تلفیقی در بستر شبکه دانش‌آموزی شاد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه مردم غزه گفت: وظیفه اصلی و راهبردی نظام تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین، انسان‌سازی و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل، یک رکن بااهمیت در منظومه دفاعی کشور برای مقابله با آسیب‌ها با رویکرد صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت‌های کشور است و در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم در این ارتباط به دانش‌آموزان و اولیا باید برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه مدیر مدرسه در نظام تعلیم و تربیت گفت: مدیر مدرسه، رکن اصلی و اساسی در تحقق فرآیندهای مدرسه است و با رصد عملکرد بخش‌های مختلف باید نقش دیده‌بانی خود را برای تحقق اهداف و ماموریت‌ها انجام دهد.

وی افزود: یک مدیر توانمند و خلاق به‌صورت مداوم باید عملکرد خود در حوزه کیفیت اجرای برنامه‌ها و تحقق آموزش با رویکرد تربیتی را بررسی کرده و در راستای برنامه‌محوری، تبیین وضعیت موجود و برنامه‌ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت برنامه مدرسه را تنظیم و اجرا کند.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد گفتمان واحد برای تحقق سند تحول بنیادین اظهار کرد: نقش تربیتی مدیر و معلم در مدرسه و کلاس درس، یک وظیفه مهم و بااهمیت است که باید به صورت جدی در مدرسه اجرا شود.

وی با تاکید بر ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش، تشریح کرد: ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش برای تحقق مدرسه مطلوب در راستای سند تحول بنیادین ضروری است تا از از حافظه‌محوری و دانش‌محوری عبور کرد و به سوی آموزش‌های کابردی حرکت کنیم.

کاظمی، ارتقای کیفیت آموزشی مدارس به‌ویژه در مدارس عادی دولتی را یک اولویت مهم دانست و افزود: توجه به کلاس درس برای ارتقای جایگاه مدرسه و تحقق آموزش باکیفیت با رویکرد تربیتی برای مدیران مدارس الزامی است و نباید سایر وظایف، مدیر را از نظارت بر فرآیند آموزش در کلاس درس دور کند.

وی در ارتباط با پژوهشسراهای دانش‌آموزی تصریح کرد: ارتباط مطلوب مدرسه و پژوهشسراها به عنوان یک شبکه مفید یادگیری برای تقویت زمینه پژوهشگری، خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان، یک نیاز مهم است و انتظار می‌رود مدیران مدارس زمینه حضور و بهره‌برداری دانش‌آموزان از این ظرفیت را فراهم کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تسلط مدیران بر آیین‌نامه اجرایی مدارس گفت: انتظار می‌رود مدیر مدرسه به‌ویژه مدیران جدیدالانتصاب به تمام جزئیات آیین‌نامه اجرایی مدارس برای رسیدگی مطلوب به وظایف و مسئولیت‌ها تسلط پیدا کنند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت مشارکت والدین در امور مدرسه اظهار کرد: مشارکت والدین در امور گوناگون و کمک در فرآیند مدیریت مدرسه، یک ظرفیت مطلوب برای مدیر و معلمان است تا با بهره‌بردای کامل از آن زمینه ارتقای کیفیت آموزش را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار