دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان:

مدارس غیردولتی استان کرمان، قطب فرهنگی و ترویج سیره رضوی در کشور هستند

کرمان (پانا) - دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان در اولین همایش مدارس غیردولتی شمال استان در شهرستان سیرجان از مدارس غیردولتی استان به عنوان قطب فرهنگی و ترویج سیره رضوی در کشور یاد کرد که برنامه‌های تبلیغی، مذهبی و امام رضایی را بین دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در سال تحصیلی جدید اجرا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی استان کرمان، قطب فرهنگی و ترویج سیره رضوی در کشور هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سعید کاظمی پور با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت هر کشور محور توسعه آن کشور است، اظهار کرد: کانون های خدمت رضوی استان کرمان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی بین نسل نو در مدارس پویش چهارشنبه های امام رضایی را با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می کند.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان همچنین از اجرای برنامه های تربیتی و معارفی فرهنگ رضوی برای اولین بار در کشور در مراکز پیش دبستانی و کودکستان های استان کرمان با عنوان شکوفه های رضوی و مدارس ابتدایی کودکان رضوی و مدارس متوسطه اول نوجوانان رضوی و مدارس متوسطه دوم جوانان رضوی نام برد که دانش آموزان با ورود به دانشگاه به عنوان یاور و خادمیار رضوی ارتقا می یابند.

وی در ادامه ضمن آسیب شناسی مسائل تربیتی نوجوانان و جوانان بر توجه جدی اولیای مدارس و خانواده ها به مسایل تربیتی نسل جامعه امروز تاکید کرد و گفت: الگو قرار دادن ائمه اطهار و سیره آنان به ویژه سیره رضوی به عنوان بهترین مرجع و الگو برای رفع مشکلات تربیتی نسل حاضر است.

کاظمی پور از اجرای برنامه چهارشنبه های امام رضایی در سال تحصیلی جدید برای اولین مرتبه در مدارس غیردولتی استان کرمان به عنوان طرح ابتکاری در کشور توسط کانون خدمت تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این طرح در سال تحصیلی گذشته در مدارس دولتی با استقبال کم نظیر دانش آموزان و معلمان نیز اجرا شد.

بر پایه این گزارش، گردهمایی موسسان مدارس غیردولتی شمال استان کرمان به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سیرجان، با حضور رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش، رئیس شورای موسسان مدارس غیردولتی، دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمان و... برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار