دانش‌آموزان شیرازی در دومین جشنواره دانش‌آموزی دانشگاه تهران خوش درخشیدند

شیراز (پانا) - با مشارکت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی دکتر حسابی (ناحیه 4 شیراز) و رازی (ناحیه 2 شیراز) سه طرح پژوهشی دانش‌آموزی در دومین جشنواره علمی دانش‌آموزی کنگره مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون دانشگاه تهران موفق به کسب رتبه اول شدند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان شیرازی در دومین جشنواره دانش‌آموزی دانشگاه تهران خوش درخشیدند

دانش‌آموزان امیرمحمد میرزایی از دبیرستان تاریخی هیات امنایی ماندگار نمازی ناحیه 4 (متوسطه دوم) در حوزه نانو تکنولوژی، محمدعلی توکلی از دبیرستان هیات امنایی توحید( متوسطه اول) در حوزه شیمی و محمدمتین رمضانی از دبیرستان هیات امنایی توحید(متوسطه اول) در حوزه محیط زیست با استاد راهنمایی نرگس احمد آقایی و حامد توکلی موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

مدیران مدارس شرکت کننده در این جشنواره محمدجواد فرخی و سعید عزیزی به دلیل حمایت و ارائه طرح‌های دانش‌آموزی و تأثیر در راستای دستیابی به اهداف عالیه در زمینه فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان از سوی دبیر علمی کنگره مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

در این راستا مدیر دبیرستان تاریخی هیات امنایی ماندگار نمازی گفت: همه می توانند رویاپردازی کنند اما انسان‌های خاص هستند که این رویا را با تلاش و کوشش به واقعیت و دستاورد بدل می‌کنند.

این دبیرستان با قدمتی بیش از ۱۱۰ سال که از تاسیس آن می‌گذرد توسط خاندان نمازی که از خیرین معروف، فرهنگ دوست و به نام شیراز هستند افتتاح شد و به فعالیت خود از آن زمان تاکنون ادامه می‌دهد که همیشه این خاندان خیر مورد توجه و لطف اهالی شیراز بوده‌اند. دبیرستان نمازی شیراز در تاریخ 23 خردادماه سال 1400در چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش با توجه به قدمت و استحکام بنا، هنر معماری و سوابق درخشان علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی به عنوان مدرسه ماندگار شناخته شد.

محمدجواد فرخی در ادامه بیان کرد: این آموزشگاه ده‌ها شهید گرانقدر طی هشت‌ سال دفاع مقدس و صدها دانشمند و مفاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌المللی، ملی و استانی به این مرز و بوم تقدیم کرده است و همچنان در عرصه علمی و تربیتی انسان‌هایی در جهت دستیابی به حیات طیبه می‌کوشد.


مدیر مدرسه توحید نیز در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس به همه دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان ایران گفت: موفقیت و درخشش دو دانش‌آموز نخبه و پرتلاش آموزشگاه توحید که نشان از منزلت و شایستگی علمی و پژوهشی والای این دو عزیز دارد، مایه افتخار و مباهات جامعه علمی دانش‌آموزی ما است‌، در شرایط فعلی و با توجه به فضای جدید ایجاد شده در بستر فرهنگی کشورمان، ضرورت دارد با برنامه‌ریزی صحیح در حوزه علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی به توسعه همه جانبه و پایدار علمی و فناوری کشور سرعت بخشید.

سعید عزیزی در ادامه گفت: در فضای جامعه امروز حل مشکلات جامعه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به ویژه تحقق اقتصاد دانش بنیان و نیز رفع دغدغه‌های نوجوانان و جوانان کشور، جز از مسیر علم و فناوری امکان‌پذیر نبوده و توسعه صنعتی و مقاوم سازی اقتصاد تنها در سایه توجه ویژه به دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان نخبه کشورمان است.

وی از همه مسئولان و صاحب منصبان در آموزش و پرورش و مدیران دلسوز و فرهیخته ادارت و مدارس خواست تا بیش از پیش توجه و تمرکز خویش را نسبت به این مهم معطوف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار