جشنواره دانش‌آموزی اکسیر، رویدادی در پاسخ به مسائل آب، انرژی و محیط زیست

تهران(پانا) - جشنواره ملی دانش‌آموزی اکسیر، به‌عنوان یک رویداد مسئله‌محور در پاسخ به سوالات مسائل حوزه‌های آب، انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره دانش‌آموزی اکسیر، رویدادی در پاسخ به مسائل آب، انرژی و محیط زیست

آیین اختتامیه جشنواره ملی و مدرسه تابستانه «اکسیر»، با حضور اساتید و مختصصان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد‌. زینب جباری؛ دبیر جشنواره ملی دانش‌آموزی «اکسیر» در این مراسم گفت: «این جشنواره در راستای حمایت و دیده شدن دانش آموزان و نخبگان کشور از آبان سال ۱۴۰۰ با برنامه‌های متنوع از سوی نهادهای مختلف، از جمله دانشگاه صنعتی شریف آغاز به‌کار کرده است.»

وی درباره هدف این جشنواره گفت: «این جشنواره برخلاف جشنواره‌های دانش‌آموزی دیگر، مسئله محور است که بر اساس مسئله‌های مهم کشوری و دانش آموزی تأمین شده‌ است. در این راستا بحث ارزش‌آفرینی برای دانش‌آموزان و نخبگان کشور مورد نظر قرار می‌گیرد، که خوشبختانه تاکنون توانسته با وجود موانع و مشکلات به اهداف خود برسد.»

جباری افزود: «جشنواره ملی دانش‌آموزی اکسیر، به عنوان یک رویداد مسئله‌محور در پاسخ به سوالات مسائل حوزه‌های آب، انرژی، محیط زیست و سلامت برگزار شده است.»

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: «این جشنواره با شعار از ایده تا اختراع، در 4 محور ترکیب مواد، دستگاه و سازه، فرآیند و روش و نرم‌افزار ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه سراسر کشور طراحی شده است. شرکت‌کنندگان این جشنواره از استان‌های مختلف کشور بودند و برگزیدگان آنان ۱۲۲ طرح مختلف ارائه دادند که در انتها طرح‌ها با داوران متخصص در این زمینه مورد داوری قرار گرفتند. برگزیدگان نهایی این جشنواره در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار گرفتند.»

گفتنی است در پایان مراسم از نهادهای مختلف از جمله مؤسسه ایده ران و پارک علمی فناوری دانشگاه صنعتی شریف، قدردانی شد.

دانش آموز خبرنگار: ساره شادمهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار