در نشست مدیران مدارس منطقه ۱۴، عنوان شد:

برنامه‌های ویژه آموزشی و تربیتی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود

تهران (پانا) - در نشست مدیران مدارس منطقه ۱۴، با هدف آشناسازی نقش مهم مدیران در اجرای پروژه مهر، عنوان شد برنامه‌های ویژه آموزشی و تربیتی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۰۷۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های ویژه آموزشی و تربیتی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود

در آستانه بازگشایی مدارس، جلسه توجیهی مدیران مدارس منطقه ۱۴، با هدف برگزاری باشکوه پروژه مهر ۱۴۰۱ و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با رویکرد برنامه‌ریزی‌های جدی و اساسی برای پروژه مهر و نقش مدیران مدارس در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و آموزش اثربخش برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان برگزار شد.

در این نشست، به لزوم اجرای مستمر خودارزیابی ها، تقویت نقاط قوت و بهبود مستمر نقاط ضعف و قابل بهبود توسط مدیران تاکید شد و در خصوص وظایف مدیران در هفته های پایانی بازگشایی مدارس از قبیل؛ آماده سازی مدارس، ثبت نام دانش آموزان و کلاس بندی در سامانه سیدا، آمادگی، تدوین و اجرای موثر برنامه هفتگی و تشکیل شورا در بخش های مختلف سخن به میان آمد‌.

در ادامه از تشکیل کارگروه‌هایی جهت اجرای پروژه مهر در سطح منطقه صحبت شد که اعضای کارگروه در راستای این فعالیت به بررسی این پروژه می‌پردازند و در هر زمینه بازرس‌هایی به مدارس اعزام می شوند.

در این جلسه یادآوری شد، آموزش ها برای تمام مقاطع به صورت حضوری خواهد بود. کتاب‌های درسی آماده شده و به زودی توزیع خواهد شد. در این دوران کوتاه تا بازگشایی باز هم بر ایجاد شوراها تاکید می‌شود و تمامی مدارس باید طبق سند تحول بنیادین، برنامه سالانه خود را تدوین کنند.

در این میان مهم‌ترین خصوصیت سال تحصیلی جدید، برنامه محوری عنوان شد، که با توجه به لزوم جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان که به دلیل تعطیلی آموزش حضوری در ۲ سال اخیر روی داد، لازم است برنامه‌های ویژه آموزشی و تربیتی برای جبران افت تحصیلی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان در نظر گرفته شود. در مهر ۱۴۰۱، بعد از دو سال تعطیلی آموزش حضوری در مدارس، به علت شیوع ویروس کرونا قرار است شاهد آموزش حضوری در مدارس به معنای واقعی کلمه باشیم. انجام هر چه بهتر پروژه مهر، نیازمند همکاری و همیاری همه همکاران است. به منظور اجرای موثر پروژه مهر، شش کارگروه در نظر گرفته شده و قطعا فعالیت این گروه‌ها به بازگشایی باشکوه مدارس کمک خواهد کرد.

در پایان ضمن اشاره به نشر موثر محتواهایی جذاب، به اجرایی شدن چرخش‌های سند تحول و برنامه زیر نظام‌ها در سال پیش رو، تاکید شد.

گفتنی است در پایان نشست، بازدیدی از طبقات مختلف برج، توسط مدیران آموزش و پرورش منطقه ۱۴ صورت گرفت.

دانش‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار