نمایش صحنه‌ای جشنواره فرهنگی هنری امید فردا:

ارزیابی درست نمایشی و فراگیر شدن هنر، می‌تواند اثر مثبتی در زندگی دانش‌آموزان بگذارد

همدان (پانا) - داور نمایش صحنه‌ای جشنواره فرهنگی هنری امید فردا گفت ارزیابی درست نمایش و فراگیر شدن هنر، می‌تواند اثر مثبتی در زندگی دانش‌آموزان بگذارد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی درست نمایشی و فراگیر شدن هنر، می‌تواند اثر مثبتی در زندگی دانش‌آموزان بگذارد

سهراب نیک فرجاد در حاشیه سومین روز از جشنواره فرهنگی- هنری امید فردا، ضمن تشکر از مسئولان جشنواره، عنوان کرد: اکنون سالیان سال است که وزارت آموزش و پرورش در تلاش برای استعدادیابی و گسترش فعالیت هنری و نمایشی دانش‌آموزان است.

وی افزود: مسئولیت برنامه ریزی و آموزش هنر نمایشی به دانش‌آموزان بر عهده فرزاد لباسی، کارشناس مسئول اداره کل آموزش و پرورش استان می‌باشد که تحصیل کرده این رشته هستند و در زمینه اجرا و نمایش تبحر، تجربه کافی و اطلاعات لازم دارا می‌باشد، و امیدواریم سایر اساتید این حوزه نیز همکاری‌های لازم را با ایشان داشته باشند.

نیک فرجاد در ادامه تصریح کرد: هنر تنها نمایش اثر نیست، هنر جایگاه ویژه‌ای را در خلقت دارد و جهان هستی با هنر خداوند که منتهای هنر است شکل می‌گیرد و فراگیر شدن هنر می‌تواند اثرات مثبتی در زندگی شخصی دانش‌آموزان بگذارد.

وی افزود: اگر ارزیابی دانش‌آموزان در این رشته به بهترین شکل، با مهارت، شناخت درست و برنامه‌‌ریزی صورت‌ گیرد؛ جایگاه هنر و هنرمند صعود خواهدکرد و منتهی به پیشرفت چشم گیری خواهدشد.

داور جشنواره بیان کرد: در سال‌های اخیر کوشش‌ها و در نتیجه پیشرفت بالایی در عرصهٔ گسترش هنر نمایشی داشته‌ایم. در سال‌های گذشته دوره‌هایی برای معاونان پروشی در زمینهٔ نمایش برگزار شد که امیدواریم با تداوم این دوره‌ها کمک بزرگی به توسعه این رشته در مدارس شود.

وی اضافه کرد: پسران در این رشته در برخی موارد کار‌های شاخصی ارائه دادند اما دختران بطور چشمگیری فعالیت و درخشش بیشتری در این  رشته هنری داشتند و امیدواریم در آینده استعداد آنها سبب دست یافتن آن‌ها به موفقیت‌های بزرگی در رشته تئاتر و نمایش شود.

نیک فرجاد بیان کرد: از مسائل قابل توجه در این جشنواره نبود متن‌های اجرایی کارشناسی شده نمایش‌ها بود. اکثر متن‌ها غمگین و خشن بود که سبب ایجاد روحیه امید بخشی و نشاط در بین دانش‌آموزان نمی‌شد.

وی ادامه داد: باید این تفکر برطرف شود که اجرای اندوه بار نمی‌تواند بهترین اثر را ایجاد کند و اصلاح این امر قابل توجه است و باید در زمینه متون و عناوین هنر، متن‌های شادتر و حماسی‌تری در نظر گرفته‌شود.

سهراب نیک فرجاد تاکید کرد: باید تلاش کرد با برنامه‌ریزی‌های بیشتر در سال‌های آینده بتوان متن‌های دانش‌آموزی و مناسب برای اجرا تدوین کرد و در اختیار دانش‌آموزان گذاشت.

وی درخصوص بر‌طرف شدن افکار غلط در امر نمایش گفت: می‌بایست با آشنا ساختن جامعه با هنر نمایش، فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطلاعات درستی در رابطه با هنر اصیل نمایش داشته‌باشند؛ چراکه هنر زمینه‌ای برای کمال فردی و رسیدن به ذات زیبای خالق و مخلوقات است نه ایجاد کننده انحراف در جامعه که این زائیده رفتارهای غلط هنرنماهاست.

داور جشنواره تصریح کرد: امید است با یاری افراد متخصص در این زمینه، فعالیت دانش‌آموزان، بیاری آموزش و پرورش و همکاری والدین استعدادهای دانش‌آموزان کشف شده و موفقیت‌های آتی آن‌ها بوقوع بپیوندد.

دانش‌آموز خبرنگار: غزل ساکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار