حضور 11 هزار دانش آموز فارس در اولین جشنواره کشوری علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی

شیراز(پانا)-کارشناس پژوهش سراهای دانش‌آموزی فارس از ثبت نام ۱۱ هزار دانش‌آموز در اولین دوره جشنواره کشوری علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش‌آموزی ، خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور 11 هزار دانش آموز فارس در اولین جشنواره کشوری علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی

رضا پور خسروانی، تحقیق و پژوهش را یکی از مهمترین رکن‌های آموزشی در سیستم های آموزشی دانست و گفت: در سال تحصیلی جاری نزدیک به 11 هزار دانش‌آموز از سراسر فارس در اولین جشنواره کشوری علمی و پژوهشی ثبت‌نام کرده‌اند.
او اضافه کرد: این جشنواره در قالب 9 شاخه علمی شامل؛ علوم آزمایشگاهی، ادبیات و علوم انسانی، زیست فناوری، نجوم و ستاره شناسی، نانو فناوری، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، گیاهان دارویی و طب سنتی، دریا و کد نویسی و 42 گرایش برگزار می‌شود.
او مخاطبان این جشنواره را دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه دوم معرفی کرد و گفت: بیشترین استقبال از این جشنواره توسط پژوهش‌سراهای دانش آموزی نواحی 4 و 2 آموزش و پرورش در شیراز و شهرستان های جهرم، فیروزآباد و فرگ انجام شده است.
پور خسروانی افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیش از 4120 پروژه عملی، 4550 فیلم، انیمیشن و تولیدمحتوا، 1610 مقاله علمی و 350 کتاب توسط دانش آموزان استان فارس در این جشنواره ملی ثبت شده و پس از داوری آثار توسط داوران متخصص استان و کشور، نتایج نهایی در هفته سوم شهریورماه اعلام خواهد شد.
کارشناس پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان فارس، جشنواره کشوری علمی پژوهشی و جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی را مهمترین جشنواره‌های پژوهشی مد نظر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی دانست و ادامه داد: 31 مرداد آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در سه بخش دانش‌آموز، همکاران فرهنگی و اولیا دانش‌آموزان است که از طریق سایت http://stideas-src.medu.ir/ انجام می شود.
او تصریح کرد: هم‌اکنون قطب کشوری انرژی‌های نوین مستقر در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اسداله اسدی ناحیه 3 شیراز به همراه 15 قطب علمی پژوهشی استانی و 63 پژوهش سرای دانش‌آموزی در سراسر استان، آماده ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان گرامی هستند.
پورخسروانی از دانش‌آموزان خواست تا با مراجعه به این مراکز و یا کانال پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سامانه شاد به آدرس @PAJOUHESHSARA از آموزش‌های علمی و پژوهش محور این مراکز بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار