مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

مدرسه سنگر دفاع در برابر حکمرانی‌های دیجیتال و جنون تکنولوژی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه عصر فعلی، عصر حکمرانی دیجیتال و عصر حکمرانی ابرقدرت‌های منحرف است، گفت مدرسه، سنگر دفاع در برابر حکمرانی‌های دیجیتال و جنون تکنولوژی است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه سنگر دفاع در برابر حکمرانی‌های دیجیتال و جنون تکنولوژی است

سید جمال وزیری، در ‌مراسم صبحگاه دبیرستان پسرانه شاهد دوره دوم، با عنوان این مطلب که ما باید از این تکنولوژی روز، به نفع تحقق آرمان های نظاممان حرکت کنیم، بیان کرد: مدرسه مکانی جهت جویش، پژوهش و برای رُسش و رسیدن به آرمان هاست. عصری که ما در آن زندگی می کنیم، عصر غارهای مدرن با عصر آدم های بی سواد مدرن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از تقارن های خجسته، ماه مهر، ماه مهربانی و دانش اندوزی با هفته دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس، هفته ای است که یادآور رشادت ها و ایثارگری های خانواده بزرگ ایثارگران است. دانش آموزان و هم سن و سالان شما از همین کلاس درس، درس و مدرسه را به عشق دفاع از میهن و دفاع از آب و خاک و ناموسشان و جبهه را به کلاس درس برتری دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه جبهه علاوه بر اینکه سنگر دفاع از میهن بود، سنگر تعلیم و تربیت هم بود، اظهار کرد: شهدا رفتند تا ما بمانیم و بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا و آرمان های شهدا و آرمان های دفاع مقدس باشیم. خود جبهه و دفاع مقدس، یک نظام تربیتی و اخلاقی هم در درون خودش داشت. یک نظام دفاعی و یک نظام آموزشی هم بود. در همان جبهه ها، دانش آموزان ما درس خواندند و در همان جبهه ها هم آزمون دادند و رتبه های برتر کنکور هم شدند.

وزیری ادامه داد: اینها کسانی بودند که با دارابودن رتبه های تک رقمی در کنکور، از بعضی کشورهای خارجی هم دعوتنامه داشتند ولی در جبهه ها ماندند و نام ماندنی را از خودشان به یادگار گذاشتند. وظیفه و رسالت ما در این دفاع مقدس مشخص است. درسته که دفاع مقدس، ۸ سال طول کشیده اما به فرمایش مقام معظم رهبری، هنوز بسیاری از ابعاد و زوایای آن برای جوانان و نوجوانان ما روشن نشده است.

وی تصریح کرد: وظیفه و رسالت ما امروز آن است که در این نظام تربیتی اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری، احساس و هویت دینی و ایرانی خودمان را زنده نگهداریم. باید به خودمان ببالیم که ما در این مدل نظامی داریم زندگی می کنیم و آینده این نظام به دست شماهاست. قطعا از بین شماها دانشمندان و علمایی تربیت خواهند شد که بتوانند آرمان های حضرت امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری را محقق کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه دانشمندان اروپایی، قرن 21 را برای اروپا، قرن طلایی نامیده بودند ولی انواع و اقسام جنایت ها در این قرن اتفاق می افتد، گفت: مکتب تربیتی غرب نتوانسته برای بشریت، صلاح و رستگاری را به ارمغان بیاورد؛ ولی مکتب شهید مطهری ها و شهید سلیمانی ها و شهید حججی ها و امام وردی ها و عجمیان ها توانسته است برای ما جوانانی هوشیار و بابصیرت و قرآنی مثل شماها تربیت کند.

وزیری افزود: مقام معظم رهبری در فرمایش اخیرشان فرمودند که امروزه ما با اتکا به اسلام و قرآن مطمئن هستیم که جوانان ما می توانند از این گردنه های دشوار، عبور کنند و ما امروز به قله نزدیک شده ایم؛ چرا که ایران، تبدیل به یک ابرقدرت بین المللی شده و مرزهای جغرافیایی خودش را در همه ابعاد درنوردیده است. امروز، ایران به برکت خون شهدا و به واسطه جوانانی غیور و دانشمند توانسته است در بسیاری از زمینه های علمی و نظامی در تراز اول کشورهای برتر دنیا قرار بگیرد.

وی با عنوان این مطلب که امروز، عصر اسلحه شناسی جنگ نرم دشمن است، خاطرنشان کرد: جنگ نرم، در خانه های تک تک ما نفوذ کرده و باعث شده متأسفانه بعضی از جوانان فریب بعضی از تبلیغات پر زرق و برق غرب را بخورند. امروزه هوشیاری و بصیرت شما، ضامن بقا و نجات و صلاح آینده جامعه ما خواهد بود. امروز آموزش و پرورش مفتخر است که با وجود معلمانی فرهیخته و برخوردار از جامعه نخبگانی می تواند دانش آموزانی فهیم و در تراز جمهوری اسلامی تربیت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: جامعه پویای آینده، دست شما هست و جامعه پویا و بانشاط از مدرسه آغاز می شود. کلید اقتدار و خوشبختی جامعه آینده ما، دست شما جوانان و نوجوانان کشور است. چه بسیار جوانانی هم سن و سال شما، مظلومانه در حورالعظیم و جزایر مجنون با غربت جان خودشان را فدا کردند تا ما با امنیت و آسایش و وحدت بتوانیم در کنار هم به این نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنیم.

وزیری افزود: شما جوانان با موج آفرینی فرهنگ نوآوری، ایده پردازی و تبلیغ و ترویج آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، این پرچم و رسالت امروز به دست شما سپرده شده است. وظیفه و رسالت خودتان را درک کنید. از کنج خانه ها بیرون بیایید. امروز نظام آموزشی ما یک نظام آموزشی صرفا آموزش محور نیست؛ بلکه یک نظام ترکیبی و تلفیقی از آموزش و تربیت، از آموزش و آموزه های قرآنی و از آموزش و آموزه های مهدویت است.

وی با بیان اینکه قیام ذهنی از کلاس درس آغاز شده و کلاس درس برای ما معلمان، بهشت متحرک ما محسوب می شود، اظهارکرد: معلم ما امروز پای تخته سیاه، آینده شما را روشن و کارنامه عمل خودش را سفید می کنند. کلاس درس امروز برای ما رمز موفقیت و دسترسی به همه آرمان هایی است که حضرت امام و مقام عظمای ولایت برای ما ترسیم کرده است. امروز بچه های ما باید جهانی بیندیشند و از هوش بین المللی برخوردار باشند. و در منطقه رتبه های اول را کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه و رسالت معلمان ما تنها فرمول های ریاضی و شیمی نیست؛ بلکه آموزش علم نافع به دانش آموزان است. علم نافع علمی است که وارد زیست اجتماعی بچه ها شده و تربیت محور باشد. علم نافع علمی است که جوان انقلابی، متعهد و پایبند به ارزش های نظام و دفاع مقدس تربیت کند. ما امروز به دانش آموزی نیاز نداریم که تربیت هتلی شود و مادر و پدر، هتل دار این جوان باشند.

وزیری افزود: سواد کاریکاتوری، ضامن و بقای نجات جامعه ما نیست. نظام تست محور و گزینه محور، امروزه باید از نظام آموزشی ما رخت بر بندد. نظام آموزشی ما باید تحقیق محور باشد. در هر زمینه ای بچه های ما باید بتوانند تحلیل ارائه کنند و به درک بالایی برسند. دانش آموزان امروز ما به جهت فرهنگی امروز باید کندباور باشند. یعنی فرهنگی و ارزش خودشان را قدر بدانند و افرادی تربیت شوند که نسبت به ارزش ها و باور خودشان پایبند باشند. جامعه کندباور، جامعه ای باهوش است. و جامعه زودباور جامعه ای که به فلاکت می رسد. جامعه ای است که هلاکت خودش را با دست خودش رقم می زند. جامعه زودباور یعنی جامعه ای که آرمان و ارزش های خودش را به راحتی کنار می گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار