فرمانده انتظامی استان سمنان:

کشف بیش از دو تن انواع مواد مخدر در سمنان

امنیت خط قرمز پلیس است

سمنان (پانا) - فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در نیمه نخست سال ١۴٠٢، از کشف بیش از دو تن و ۱۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر طی ۶ ماهه اول امسال با تلاش پلیس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از دو تن انواع مواد مخدر در سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای، در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی به میزبانی سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان سمنان، ضمن بیان اینکه کاهش فاصله بین وقوع جرم و دستگیری مجرم یا مجرمان در دست اقدام است، افزود: امنیت خط قرمز پلیس استان محسوب می‌شود و با هر فرد یا گروهی که آن را خدشه دار کند، قطعاً به طور جد برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول از انهدام ۳۱ باند مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این شاخص در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت. همچنین بالغ بر یکهزار و ۲۳ نفر اعم از عمده و خرده فروش و معتاد در نیمه نخست امسال، دستگیر و از سویی، ساختمان‌های مخروبه پاتوق معتادان و خرده فروشان تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه از کشف ۸۳ هزار متر زمین‌خواری خبر داد و افزود: این مبارزه با زمین‌خواری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است. ۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی و ۷۷۳ هزار تن انواع کالای اساسی احتکار شده مربوط به اخلال در بازار به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از دیگر دستاوردهای پلیس استان سمنان در نیمه نخست امسال بود.

لوازم آرایشی در صدر کالاهای قاچاق استان سمنان

سردار موقوفه ای در رابطه با بیشترین کالاهای قاچاق شده در سطح استان به ترتیب تعداد بیان کرد: بیشترین کالای قاچاق مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی با ۱۳۷ هزار قلم، دخانیات و سیگار با بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نخ و دارو با کشف بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار و قلم و لوازم یدکی خودرو بیش از ۶ هزار قلم بوده است.

وی با اشاره به طولانی بودن محورها در این استان افزود: خوشبختانه با تلاش های پلیس‌های تخصصی استان در ۶ ماهه اول سال، شاهد کاهش ۲۲ درصدی تصادفات منجر به فوت و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای به میزان ۱۴ درصد در استان بودیم. این در حالی‌ است که در این بازه زمانی، شاهد افزایش خودرو و ترددها در محورهای استان نیز بودیم.

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه از نظر وقوع قتل این استان رتبه یکی به آخر است، ابراز داشت: اگرچه تعداد وقوع قتل در استان کم گزارش شد، اما حتی مرگ یک نفر هم زیاد است.

سردار موقوفه‌ای با اشاره به اقدامات جدی پلیس با اراذل و اوباش اضافه کرد: برخورد با اراذل و اوباش که در سطح شهر قصد ناامنی را داشتند ‌به جد در حال انجام است و در این زمینه تعداد 136 نفر از اراذل و اوباش تحت کنترل و نظارت و قرار گرفتند و احضار و بازداشت آنها صورت گرفت و در چهار مرحله طرح مبارزه با اراذل و اوباش 65 نفر دستگیر و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با اراذل اوباش به جد در دستور کار است و اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش را نمی‌دهیم، از جدی بودن پلیس در برخورد با هنجارشکنی‌ها خبرداد و خاطرنشان کرد: پلیس هم در بحث تذکر لسانی به افراد و هم در برخورد با اماکن متخلف و هم در بحث برخورد با کشف حجاب عملکرد خوبی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان همچنین در رابطه با پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جرایم سایبری از افزایش ۳۱ درصدی خبر داد و افزود: ۹۲ درصد از این پرورنده‌ها کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است. در برخورد با سارقین و مالخران و زورگیران نیز در قالب طرح‌های مختلف اقدامات خوبی انجام گرفته که در این راستا نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش ۲ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۵ درصدی کشف بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان در پایان، شعار هفته نیروی انتظامی را «شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار» عنوان کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه، صبحگاه مشترک، مراسم تجلیل از کارکنان و خانواده در تمامی ایام فراجا در سراسر استان، حضور فرماندهان و رؤسای پلیس در رسانه‌ها، تجلیل از بازنشستگان و خانواده معظم شهدا، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و افتتاح پروژه‌های عمرانی برخی از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان سمنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار