با کسب مدال نقره کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو؛

«دنیا آقایی» تاریخ‌ساز شد

سمنان (پانا) - معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت «دنیا آقایی» ملی‌پوش شاهرودی کشور با کسب مدال نقره مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو چین، نخستین مدال‌آور ورزش استان سمنان در بازی‌های آسیایی لقب گرفت و در ورزش این خطه تاریخ‌ساز شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
«دنیا آقایی» تاریخ‌ساز شد

صدیقه خادم، با بیان اینکه پیش از «دنیا آقایی» هیچ ورزشکاری از استان سمنان موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی نشده بود، بیان کرد: آقایی از استان سمنان به عنوان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو چین حضور یافت و در تاریخ ورزش استان سمنان افتخار آفرید.

وی خاطرنشان کرد: آقایی در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کوراش بانوان بازی‌های آسیایی هانگژو با قبول شکست مقابل «دان یو» از چین که امسال قهرمان آسیا نیز شده بود، به مدال نقره بازی‌های آسیایی دست یافت و نخستین مدال‌آور زن تاریخ کوراش ایران نام گرفت و از این نظر نیز برای کشورمان تاریخ‌ساز شد.

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: آقایی در فینال مسابقات از ناحیه پا دچار آسیب شد و پس از مسابقه فینال به دلیل آسیب از ناحیه پا با ویلچر به مرکز درمانی منتقل شد و امید می‌رود مشکل جدی نداشته باشد. بدون شک اگر دچار آسیب نمی‌شد مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته کوراش از آن ایران و استان سمنان بود.

خادم با بیان اینکه آقایی در دور نخست مسابقات کوراش با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، اضافه کرد: این ملی‌پوش ارزنده در مرحله یک چهارم نهایی «ون ته سه او» از تایپه و در مرحله نیمه‌نهایی «کاخوراوا» از ازبکستان را شکست داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار