معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۴۰۵۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است

علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: روز سه شنبه مراسم شکوفه‌های حسینی با حضور نوگلان کلاس اولی در حرم مطهر امام رضا برگزار شد و انشالله با عنایت حضرت، سال تحصیلی خوبی را شاهد باشیم.

وی افزود: ما در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به دنبال فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان در ساحت‌های متفاوت هستیم. در واقع تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است.

وی در رابطه با وضعیت نیروهای پرورشی و فرهنگی بیان کرد: ما با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و حدودا قریب به 50درصد مدارس، فاقد مربی و معاون پرورشی هستند. امسال بنا داریم اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزنیم و شاهد حرکت جدی در حوزه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باشیم. ما باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود برویم و یکی از این ظرفیت‌ها نیروهای باتجربه و پیشکسوت بازنشسته هستند و ما در فضای کمبود نیروی انسانی از این بزرگواران استفاده می‌کنیم و از ظرفیت آن‌ها نهایت استفاده را باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر ظرفیت‌های بالقوه، می توان به والدین دانش آموزان اشاره کرد و از ظرفیت آنها به صورت نظام‌مند براساس آیین نامه اجرایی استفاده کنیم. ما امسال در سراسر کشور ذیل برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی به یاد شهید مصطفی صدرزاده، 6نقش را تعریف کردیم و از مدیران مدارس خواستار شناسایی حداقل 6نفر از والدین که با دانش آموزان دارای تناسب جنسیتی هستند، برای 6نقش تربیتی در قالب‌های پاسخ‌یار، نمازیار، اردویار، تشکل یار، رقابت یار و رصدیار هستیم.

مهدوی خواه عنوان کرد: ما از تمامی مدیران مدارس در ذیل برنامه فراگیر پرورشی‌ و فرهنگی خواستار قرارگرفتن حداقل 70درصد دانش آموزان در زیر چتر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی هستیم و قصد داریم از سیاست نخبه گزینی و محدود کردن فعالیت‌ها به عده خاصی از دانش آموزان پرهیز کنیم و با تنوع بخشی به فعالیت‌ها، تغییر رویه و روش‌ها و مشارکت گرفتن از ارکان مختلف تربیت آنها را پای کار بیاوریم. اطلاع رسانی و تشویق دانش آموزان برای بارگذاری فایل صحیح خوانی حمد و سوره خود از طریق سایت my.medu.ir یکی از اقدامات خواسته شده از مدیران است که داوری آن توسط نمازیار مدارس صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما امسال در برنامه فراگیر، 5فعالیت محوری را رصد می‌کنیم و هر دانش آموز، 2روز اردو یکی از آن برنامه ها است. ما باید نگاهمان را نسبت به اردو عوض کنیم و شوق و علاقه دانش آموزان را درک کنیم.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار