نماینده دانش‌آموزان گنبد کاووس:

شهید مطهری نمونه راستین یک معلم انسان‌ساز بود

گلستان(پانا)- مهدی ممشلو نماینده دانش‌آموزان گنبدکاووس پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد هر سال در آستانه سالروز شهادت معلم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) که نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز بود، بهانه‌ای می‌یابیم برای عرض ارادت و تقدیر و تشکر از معلمانی که وجود خود را چراغ شمع راه نسل جوان و نوجوان نموده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شهید مطهری نمونه  راستین یک معلم انسان‌ساز بود

مهدی ممشلو اظهار کرد:‌اگر بخواهیم سنگ بنای تمدن نوین اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم این معلمان هستند که می توانند نقش آفرینی کنند.

نماینده دانش‌آموزان گنبد  کاووس پیش از خطبه های نماز جمعه بیان کرد: هر سال در آستانه سالروز شهادت معلم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) که نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز بود، بهانه‌ای می‌یابیم برای عرض ارادت و تقدیر و تشکر از معلمانی که وجود خود را چراغ شمع راه نسل جوان و نوجوان نموده‌اند. 

 ممشلو افزود:روز معلم روز بزرگداشت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و اسطوره ایمان و استقامت است. بزرگمردی که پس از نیم قرن مجاهدت، با نثار خون خود، به مقام و جایگاه معلمان منزلت بخشید. هر چند هر روز و هر زمانی که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم می‌دانیم، اما ۱۲ اردیبهشت که در حافظه تاریخی ملت ما یادآور شهادت استاد بی نظیر معارف اسلامی است؛ نمایانگر جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام اندیشه اسلامی ما نیز خواهد بود، به همین علت است که در جمهوری اسلامی ایران، معلمان انسان‌هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و همچنین سرمایه‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راهیابی به قله‌های بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد:در عصر کنونی که رهبر معظم انقلاب تکلیف هر انسان انقلابی و آگاه را جهاد تبیین عنوان کرده است، بیش از هر زمان دیگر نقش معلم و بیان شیوای او در راستای امیدآفرینی به نسل گام دوم انقلاب اسلامی خودنمایی می‌کند و اهمیت این قشر خدوم بیشتر نمایان می‌شود.

نماینده دانش‌آموزان گنبد کاووس با تاکید بر مسئله حمایت دستگاه ها از آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:ایفای نقش آموزش و پرورش و خاصه معلمان بسیجی در گام دوم و تلاش‌هایی که این نهاد تعلیمی و تربیتی برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد مهمی است که نیاز به «حمایت جدی» همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه و ایجاد یک «عزم ملی» دارد و اگر بخواهیم سنگ بنای تمدن نوین اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، این معلمان و کادر بیش از یکصد هزار مدرسه هستند که می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی ارزنده‌ای داشته باشند.

نماینده دانش‌آموزان گنبد کاووس به  نمایندگی از دانش آموزان برای عموم جامعه مقدس معلمان که آزمون بزرگ خود را در تربیت شهدا و ایثارگران و مدافعان حرم پس داده‌اند، توفیق و سعادت خواستار شد و دعای خیردانش آموزان  را بدرقه راه معلمان عزیز میهن کرد.

نویسنده : Mahdi Mamashloo

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار