آغاز فرایند توزیع کتب درسی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی، با اشاره به ثبت سفارش۱۶۲هزار دانش‌آموزاستان، در سامانه کتب درسی گفت فرایند توزیع کتاب‌های درسی، بین مدارس و دوره‌های مختلف تحصیلی آغاز شده و از۱۸شهریورماه، به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فرایند توزیع کتب درسی  در خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد عنوان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۰ آموزشگاه جدید در دوره های مختلف تحصیلی در سطح استان، افتتاح می شود و تعدادی نیز در آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی، با اشاره به رشد ۳/۱۷ درصدی جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: پیش بینی می شود، با پایان فرایند غربال گری و سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و در سال تحصیلی جدید، قریب ۲۰ هزار کلاس اولی در کلاس های درس، به تحصیل، تهذیب و ورزش بپردازند و در تداوم مسیر تعلیم و تربیت، قدم در خانه دوم خود بگذارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در سال نوی تحصیلی ۱۹ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های اول و دوم متوسطه استان در ۱۵۱ دبیرستان شبانه روزی مشغول تحصیل می شوند، عنوان کرد: ازاین تعداد،۱۱هزار دانش آموز متقاضی استفاده از خدمات خوابگاهی هستند.

نماینده وزیر آموزش وپرورش خراسان جنوبی، در پاسخ به سوال شهروندان، در خصوص کمبود نیروی انسانی و نحوه ساماندهی نیروی انسانی، برای پوشش کامل کلاس های درس، تأکید کرد: با جذب ۱۴۰۰نومعلم از طریق برگزاری آزمون های استخدامی،دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ماده۲۸، در دو سال اخیر و همچنین استمرار خدمت پیشکسوتان علاقمند به مشارکت،در فرایند تعلیم و تربیت،کلاس درسی بدون معلم نخواهند ماند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از آغاز فرایند مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی دبیری، در آینده نزدیک خبر داد و اذعان کرد: امسال فرایند مصاحبه به شیوه نوین متفاوت با سال های گذشته برگزار شد و در جریان آن متقاضیان، توانمندی های خود را در فرایند یاددهی و یادگیری به ورطه آزمایش گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار