رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی خبر داد

برپایی موکب سازمان دانش‌آموزی در بیرجند

بیرجند (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت هم‌زمان با اربعین حسینی موکب سازمان دانش‌آموزی در آستانه شهدای باقریه بیرجند برپا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۱۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برپایی موکب سازمان دانش‌آموزی  در بیرجند

محمد علی حسن آبادی افزود: سازمان دانش آموزی در راستای نیل به اهداف فرهنگی تربیتی خود با مشارکت دانش آموزان درمسیرپیاده روی روزاربعین و پذیرایی از زائرین پاکستانی اقدام به راه اندازی این موکب کرده است.
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین بستر خوبی برای نشان دادن ارادت به اهل بیت وخاندان نبوی است گفت: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، چهارشنبه ۱۵ شهریورماه مصادف با روز اربعین حسینی از ساعت9 صبح از میدان آزادی (ع) آغاز می‌شود و پس از طی مسیر مشخص شده در آستان شهدای باقریه بیرجند به پایان می‌رسد و در این مسیر سازمان دانش آموزی اقدام به برپایی موکب عزاداری، فرهنگی و خدمت رسانی عشاق الحسین خواهد کرد.

وی افزود: به رسم موکب‌های بین راه در مسیر پیاده‌روی به سوی کربلا که از میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می‌کنند، سازمان دانش آموزی به همت دانش آموزان تشکل های مختلف دانش آموزی در مسیر پیاده روی دلدادگان ابا عبدالله الحسین با برپایی موکب خدمات مختلف فرهنگی، معنوی و پذیرایی ارائه می کند.

وی گفت: در این موکب که به منظور نقش تسهیل‌گری سازمان دانش‌آموزیِ برای حضور پرشور و داوطلبانه دانش‌آموزان در آیین اربعین حسینی راه‌اندازی شده است. یک گروه از دانش آموزان سازمان دانش‌آموزی در حوزه فرهنگی، مذهبی و امدادی با توزیع بسته های فرهنگی، مشاوره های دینی و پذیرایی، از عزاداران حسینی استقبال می کنند. علاوه بر این برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های متنوعی است که برای زوار اربعین در موکب عاشق الحسین در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: برای تمام مخاطبان در این موکب برنامه‌هایی پیش بینی شده که شروعی برای یک فرآیند جدی است، چرا که برخی جریان‌ها در عرصه بین الملل سعی دارند در تمامی عرصه‌ها نفوذ داشته باشند، بنابراین ضرورت شکل گیری یک جریان دانش آموزی برای اتحاد امت اسلامی امری ضروری است که این موکب راهی جهت نیل به این هدف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار