مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد:

توزیع اعتبار 10 میلیاردی بین هیات‌های ورزشی

بیرجند (پانا) - مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی گفت بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار از ابتدای سال جاری جذب و بین هیات‌های ورزشی استان توزیع شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع اعتبار 10 میلیاردی بین هیات‌های ورزشی

«محسن قطبی» با اشاره به افتتاح و بهره برداری 57 پروژه ورزشی در سطح استان از ابتدای شهریور 1400 تا کنون گفت: طی این مدت 45 باب زمین چمن مصنوعی به مساحت 66250 متر مربع و اعتبار هزینه شده 350 میلیارد ریال، دو باب سالن ورزشی چند منظوره به مساحت 3505 متر مربع و اعتبار هزینه شده 170 میلیارد ریال، تجهیز دو باب خانه جوانان به مساحت 550 متر مربع با اعتبار هزینه شده 4 میلیارد ریال، در سطح استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی طی این مدت از طریق جذب مشارکت و سرمایه گذاری نهاد های انقلابی، 25 باب زمین چمن مصنوعی احداث و در قالب مسئولیت های اجتماعی وزارت خانه های دیگر 100 میلیارد ریال، جذب و هزینه شده است. .

وی از جذب 47 میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار فرمانداران استان خبر داد و افزود: 35 درصد این مبلغ توسط فرمانداری قاین تامین شده است.

وی همچنین هزینه کاشت و بهسازی زمین چمن مصنوعی مجموعه 15 هزار نفر غدیر را 5 میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان، مجموع رویدادهای ورزش همگانی را 979 مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد 445 رویداد ورزشی در سطح روستا ها بوده و علاوه بر ان 47 خانه ورزش روستایی هم تجهیز شده است. وی هچنین از بهره برداری خانه کشتی درح شهرستان سربیشه خبر داد.

موفقیت ورزش قهرمانی

وی در اشاره به موفقیت های ورزشکاران استان در بخش قهرمانی هم تصریح کرد: از ابتدای سال 1401 ورزشکاران استان موفق به کسب 8 مدال جهانی، 7 مدال آسیایی، 8 مدال بین المللی و 181 عنوان کشوری شده اند و 359 نفر هم به مسابقات اعزام داشته ایم.

قطبی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را 34 هزار نفر عنوان کرد و افزود: البته برخی ورزشکاران به خصوص در بخش همگانی چون ممکن است از بیمه بخش های دیگر بهره مند باشند در این خصوص احساس نیاز نکرده و اقدام نکرده اند.

به گفته وی طی این مدت 8 میزبانی مسابقات کشوری و منطقه ای بوده ایم.

85 سمن جوانان

«محسن قطبی» در تشریح عملکرد دو ساله دولت سیزدهم در حوزه جوانان استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 85 سمن جوانان در سطح استان فعال است که 28 مورد آن، طی دو سال گذشته و دردولت سیزدهم راه اندزی شده است.

وی با اشاره به برگزاری 31 کارگاه توانمند سازی، برای اعضای سازمان های مردم نهاد، از تصویب 22 طرح از سمن های استان در سامانه وزارت و بهره مندی آنان از اعتبارات ملی خبر داد.

به گفته قطبی،در راستای اجرای طرح ملی گفت و شنود با جوانان، تاکنون ۳۸ جلسه برگزار شده است.

وی از برگزاری ۵۹۶ کارگاه آموزشی پیش، حین و بعد از ازدواج خبر داد و افزود: همچنین هشت هزار و ۹۹۸ نفر در طرح سرباز مهارت آموزش دیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزاری کارگاه‌های فرزند پروری و فرزند آوری، جوانی جمعیت و ارائه آموزش‌های رایگان در امر ازدواج آسان را از دیگر برنامه‌های انجام شده دانست.

وی راه اندازی مجمع خیریه ازدواج در بیرجند را از دیگر خدمات انجام شده دانست و گفت: همچنین مجوز راه اندازی اولین مرکز واسطه گری ازدواج در استان اخذ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار