برنز اعتبارات کشور به نام خراسان جنوبی رسید

بیرجند (پانا)- استاندار خراسان جنوبی در شورای اداری استان همزمان با فرا رسیدن هفته دولت از دست پر دولت سیزدهم برای استان کم برخوردار خراسان جنوبی گفت و افزود خراسان جنوبی جایگاه سوم اعتباری را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برنز اعتبارات کشور به نام خراسان جنوبی  رسید

قناعت در این جلسه خواستار ارائه دستاوردهای دولت به شیوه های جدید و جوان پسند که نسل جدید را جذب کند توسط دستگاه های اجرایی شد و از برگزاری 1300 عنوان برنامه به مناسبت هفته دولت در سراسر استان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت جذب اعتبار را در استان فراهم کنیم چرا که استان های برخوردار بیشتر می توانند صندلی اعتباری بگیرند، افزود: در رتبه بندی استان های کشور بر اساس شاخص جمعیت، تعداد پروژه و میزان اعتبار، خراسان جنوبی توانست رتبه و صندلی سوم را کسب کند که رتبه خیلی خوبی است .

وی این رتبه را نشات گرفته از توجه دولت سیزدهم به خراسان جنوبی دانست و گفت: درهفته دولت امسال اتفاقات خوب و میمونی در استان رقم می خورد که نشان از دست پر دولت برای خراسان جنوبی است.

قناعت از افتتاح 987 پروژه همزمان با هفته دولت در استان شامل 54 پروژه کلنگ زنی و 933 پروژه افتتاحی خبر داد و اذعان داشت: خراسان جنوبی به تبع سایر استان های کشور به یک کارگاه عمرانی و سازندگی تبدیل شده است.

توصیه های جدی به مدیران

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به نامگذاری های روزهای هفته دولت به یک موضوع مهم از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با سرمایه گذاران برخورد نامناسب نداشته باشند و آنها را جذب کنند و این توجه را به لایه های پایینی مدیریتی و کارشناسان خود هم منتقل کنند. قناعت با بیان اینکه در پاسخگویی ضعف داریم و کار بلد نیستیم، گفت:مدیران به روابط عمومی ها میدان بدهند و روش های سنتی پاسخگویی را کنار بگذارند.

وی خواستار پاسخگویی مدیران به مردم و تبیین دستاوردهای دولت در حوزه کاری‌شان شد و اذعان داشت:باید بدنبال کارهای بزرگ و انجام نشده در استان برویم.

04 از داخل شهر می رود

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در استان رقم خورده، گفت :انتقال 04 از داخل بیرجند یکی از اتفاقات خوب در دولت سیزدهم است که حتما محقق می شود و کار تمام شدنی است و حتما انجام خواهد گرفت بشرط اینکه همکاری شود و وارد بچه بازی های بی مورد نشویم و شورا، شهرداری،ارتش و راه و شهرسازی همه پای کارند.

استاندار خراسان جنوبی خواستار انعکاس خدمات دولت در رسانه ها توسط روابط عمومی ادارات و باز گذاشتن دست روابط عمومی توسط مدیران شد و افزود: نباید خبرنگاران در ارتباط گیری با مدیران مشکل داشته باشند.

وی هم چنین به مدیران دستگاه های اجرایی هشدار داد و گفت: رفتار برخی از کارشناسان در بدنه دستگاه های اجرایی با ارباب رجوع مناسب نیست که باید به این موضوع توجه شود.

برگشت اعتبار مساوی با برگشت مدیر

وی با اشاره به اینکه به روزهای پایانی سال مالی نزدیک می شویم، گفت: عدم جذب اعتبارات به هر دلیلی توسط مدیران قابل پذیرش نیست و برگشت اعتبارات با برگشت مدیران دستگاه های اجرایی توام خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه هفته دولت فرصت خوبی است تا دستاوردهای دو ساله دولت سیزدهم به مردم ارائه شود تا آرامش خاطر در جامعه برقرار شود، گفت: پیاده روی اربعین حسینی هم فرصت سراسری و عظیم برای جهان اسلام است که دستاورد و کارکرد بزرگ آن دیدارهای چهره به چهره مسلمانان سراسر جهان محسوب می شود و علیرغم همه سم پاشی های دشمن هر ساله حماسه ای عظیم خلق می شود که در دنیا بی نظیر است.

ناصری خواستار همکاری مدیران با مرخصی کارمندان برای شرکت در مراسم اربعین شد و با بیان اینکه هر فردی می تواند سفیری برای این راهپیمایی عظیم باشد، افزود:تقدیر از نیروهای انقلابی و نمونه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد.

کوتاهی در حوزه رسانه ای

امام جمعه شهرستان زیرکوه هم در این جلسه به بیان توصیه های اخلاقی در جمع مدیران دستگاه های اجرایی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین صباغی توجه به اخلاص در بعد شخصی و شخصیتی انسان ، هوشیاری در برابر گمراهی شیطان، پرهیز از هوا و هوس و وابستگی به حق را برای اینکه انسان به مقام کمال برسد، قابل توجه دانست.

وی افزود: ایثار به معنای تلاش شبانه روزی است و مدیران در این فصل از انقلاب باید چنین روحیه ای داشته باشند که شاهد امیدافرینی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بسیاری از حوزه ها معجزه کرده، ادامه داد:در حوزه رسانه ای کوتاهی زیادی شده است.

خواسته خبرنگاران از مدیران

مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در این جلسه از فعالیت 83 رسانه در استان خبر داد و با بیان اینکه رسانه های استان جزو رسانه های پیشرو در کشور می باشند، گفت: سرانه مطبوعات استان به ازای هر 100 هزار نفر 11 رسانه است که رتبه استان در کشور رتبه 4 است.

قربانی به مهم ترین مشکلات رسانه ها با دستگاه های اجرایی اشاره و از عدم شناخت از رسانه های استانی و داشتن دیدگاه شهرستانی نسبت به رسانه ها بعنوان مهم ترین این مشکلات نام برد,و افزود: 6 روزنامه، 13 دفتر خبرگزاری و 26 پایگاه خبری در استان فعال است.

وی خواستار همکاری بیشتر ادارات با رسانه های استان شد و افزود: رویکرد ملی در انعکاس اخبار باید مد نظر روابط عمومی ها قرار گیرد چرا که اکثرا اخبار ارسالی کم محتوا است.

وی خواستار ارائه گزارش عملکرد به همه رسانه ها نه فقط رسانه های مکتوب شد و گفت: 80 درصد وب سایت سازمان های استان غیر فعال است.

پرداخت مطالبات رسانه های استان توسط دستگاه های اجرایی، تکریم خبرنگاران و عدم درخواست سوال مکتوب توسط مدیران برای پاسخگویی به خبرنگاران از دیگر درخواست هایی بودکه توسط مدیر عامل خانه مطبوعات استان در این جلسه مطرح شد.

معرفی مدیرانی که پاسخ خبرنگاران را ندهند

استاندار خراسان جنوبی هم در پاسخ به این دغدغه ها از دستگاه های اجرایی خواست طلب رسانه ها را پرداخت کنند در غیر این صورت اسامی آن ادارات اعلام خواهد شد.

قناعت هم چنین از ضعف در اطلاع رسانی بعنوان یکی از چالش های دستگاه های اجرایی نام برد و افزود: اسامی مدیرانی که با خبرنگاران ارتباط نداشته باشند هم اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار