مدیر آموزش و پرورش تربت جام خبر داد:

برخورداری تمام‌ مدارس روستایی تربت جام از امکانات گاز و برق

تربت جام (پانا) - مدیر آموزش و پرورش تربت جام‌ گفت تمام‌ مدارس روستایی از امکانات گاز و برق برخوردار هستند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برخورداری تمام‌ مدارس روستایی تربت جام از امکانات گاز و برق

یدالله دامن پاک جامی، مدیر آموزش و پرورش تربت جام در نشست خبری با خبرنگاران پانا در خصوص دانش آموزان غیرایرانی گفت: دانش آموزان تابعیت غیرایرانی که مشکلات هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی دارند برای ثبت نام باید یک نامه تاییدیه از فرمانداری شهرستان دریافت کنند تا مراحل ثبت نام انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام با اشاره به شهریه مدارس بیان کرد: اخذ هرگونه مبلغ با عنوان شهریه توسط مدارس دولتی غیرقانونی است و تنها مبلغی که این مدارس می‌توانند دریافت کنند وجه بیمه و هزینه کتب درسی است.

وی با اشاره به شهریه مدارس خاص افزود: مدارس سمپاد 50 درصد میانگین شهریه مدارس غیردولتی حق الثبت دریافت می‌کنند. مدارس نمونه دولتی نیز از پارسال 20 الی 40 درصد میانگین مدارس غیردولتی وجه حق الثبت دریافت می‌کنند.

دامن پاک جامی در خصوص مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیردولتی توسط سامانه استانی اعلام می‌شود و آن مبلغ باید توسط مدیر آموزش و پرورش منطقه تایید شود و چنانچه هرگونه از مدارس شهریه غیرقانونی دریافت کردند والدین می‌توانند از طریق کارشناسی عملکرد و بازرسی اقدام کنند.

وی در خصوص مدارس روستایی ادامه داد: تمام مدارس روستایی از امکانات گاز و برق برخوردار هستند و در هیچ روستایی ما مدرسه تمام کانکسی نداریم. در بعضی از مدارس با توجه به کمبود کلاس ها تعدادی از کلاس ها به صورت کانکس وجود دارد که در تلاش هستیم با مساعدت خیرین این موضوع نیز برطرف شود.

در ادامه محمد جواد تقوایی، معاون آموزش ابتدایی با اشاره به بازماندگان تحصیل اعلام کرد: در طرح شهید محمودوند با تلاش همکاران فرهنگی دانش آموزانی که به دلایل مختلف مشکل ادامه تحصیل داشتند شناسایی شده و از امسال ادامه تحصیل خواهند دادند.

وی با توجه به ظرفیت مدارس افزود: تعدادی از مدارس ما به دلیل کمبود فضا به صورت چرخشی فعالیت دارند اما هیچ دانش آموزی از تحصیل بازمانده در شهر تربت جام و روستا های اطراف وجود ندارد.

مهدی حسن خانی، معاونت آموزش متوسطه نیز در ادامه این نشست با اشاره به رشته های نظری اظهار کرد: امسال برای اولین بار ما در دبیرستان دخترانه زنجانی ثبت نام رشته معارف برای دختران داریم، برای مدارس پسرانه نیز در سال تحصیلی آینده ۱۴۰۴_۱۴۰۳ با توجه به استقبال دانش آموزان در یکی از مدارس پسرانه ثبت‌نام رشته معارف را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار