مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

آزادگان، اسطوره‌های صبر و مقاومت، دانش آموخته نهضت حسینی و معلم ایثار هستند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، آزادگان را اسطوره‌های صبر و مقاومت و دانش آموخته نهضت حسینی دانست و گفت لازم است خاطرات از خودگذشتگی عزیزان آزاده برای نسل امروز که آن دوران را ندیده‌اند، بازگو شود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آزادگان، اسطوره‌های صبر و مقاومت، دانش آموخته نهضت حسینی و معلم ایثار هستند

حسن بروشکی در آیین تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز آموزش و پرورش، از آزادگان به عنوان اسطوره‌های صبر، مقاومت و دانش آموخته نهضت حسینی یاد کرد و گفت: لازم است خاطرات از خودگذشتگی عزیزان آزاده برای نسل امروز که آن دوران را ندیده اند بازگو شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: ما درس آزادگی را از سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش فرا گرفتیم که درس انسانیت و شهامت را به تمام جهانیان آموختند.

بروشکی ادامه داد: حادثه کربلا یک درس و یک عبرت به ما آموخت؛ درس آزادگی و جانبازی و شهادت؛ اما عبرتی به ما داد که مهم تر از درس کربلاست.

وی گفت: امروز با نسلی مواجه هستیم که اغلب آنها زمان دفاع مقدس و ظلم و ستم طاغوت را درک نکرده اند و وظیفه ما و شماست که دستاوردهای انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم.

بروشکی بیان کرد: اگر امروز آرامش و آسایشی وجود دارد به واسطه رشادت و فداکاری شهدای گرانقدر، آزادگان و ایثارگران است.

وی ادامه داد: آزادگان در طول مدت اسارت خود با تاسی به اسرای واقعه کربلا توانستند این دوران را با سرافرازی به پایان رسانده و پیروزمندانه به میهن اسلامی برگردند.

بروشکی خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت کشور افتخار میزبانی و حضور ۶۱۴ نفر آزاده و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز ۸۴ نفر از این عزیزان را دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس را به الماس هایی تشبیه کرد که از نور و درخشش آنان، جامعه روشنایی می‌گیرد و تمامی مسئولین کشور باید قدردان این قهرمانان باشند.

سردار ناظری گفت: آزادگان نسلی هستند که انقلاب اسلامی ایران را به اوج عزت و سربلندی رساندند.

وی با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به میهن عزیزمان به بیان خاطرات و نکاتی ارزشمند از آموخته های دوران اسارت در اردوگاه‌های حزب بعث پرداخت و بر نشر فرهنگ و هنر این گنجینه های فرهنگی و هنری و قهرمانان ملی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: آزادگان سرافراز، سند افتخار صبر و نماد مقاومت ملت بزرگ ایران هستند که صبوری آنان باید الگوی جوانان شود.

ناظری استمرار انقلاب اسلامی را نشات گرفته از قیام عاشورای حسینی دانست و گفت: ابعاد عمیق و اثرگذار عاشورا باید در جامعه تبیین شود؛ چرا که هر چه ما داریم از نهضت و فرهنگ عاشوراست.

دانش آموز خبرنگار: علی درویش پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار