پیام مشاور وزیر آموزش‌وپرورش به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن؛

آزادگان، شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کردند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران در آستانه 26 مرداد سالروز ورود آزادگان‌ به میهن، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آزادگان، شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کردند

متن‌ پیام زهرا مظفر به شرح زیر است:

«به نام خدا

إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ (آیه 13 سوره احقاف‌)

همانا کسانی که گفتند پروردگار ما تنها خداست، سپس بر گفته خود پایداری کردند، بیم و اندوهی نخواهند داشت.

بیست‌و‌ششم مرداد‌ماه، سـالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان، غیور‌مردان سـرافراز و سـرو‌قامتان دفاع از کیان انقلاب به میهن اسلامی است؛ آزادگانی که مصداق این آیه شریفه هستند و با انتخاب راه حق و پایداری بر آن، واژگان ایثار، شجاعت، استقامت و پایمردی ‌را تفسیر کردند و در دوران اسارت، مفهوم فداکاری، شهامت و اقرار بر توحید و ایمان را، زیر شدیدترین شکنجه‌های دشمن، عینیت بخشیدند و از ارزش‌های امام و انقلاب پاسداری کردند.

اینان با الهام‌گیری از مکتب انسان‏‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و درس ‌گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‏‌ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بودند، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب، آزادگان را «الماس‌های درخشان» خوانده‌اند و حضرت امام (ره) نیز فرمودند «آزادگان ذخایر بزرگ و گنجینه عظیم انقلاب هستند».

مرداد سال 1369، آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب اسلامی حک شده و یادآور ایام معطر به حضور دوباره عزیزانی است که بوی شهیدان را به ارمغان آورده‌اند. روز ماندگاری که هیچگاه از ذهن و دل ملت فراموش نخواهد شد.

اینجانب با نهایت تعظیم و فروتنی سالروز ورود با شکوه آزادگان سرافراز بویژه آزادگان فرهنگی را تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال سلامت و توفیق روز افزون این عزیزان را خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار