خدابخشی در گفت‌وگو با پانا:

سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور افزایش یابد

برنامه هفتم توسعه، دولت را مکلف می‌کند که سهم مناسبی از بودجه عمومی کشور را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور افزایش پیدا کند، گفت مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه، دولت را مکلف می‌کند که سهم مناسبی از بودجه عمومی کشور، به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور افزایش یابد

محمد باجلان - محمد خدابخشی در گفت‌‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «مجلس در حال بررسی پیشنهادات مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه است. آموزش و پرورش مسائل و مشکلاتی دارد که ما باید این مشکلات را در برنامه هفتم ببینیم. از جمله این مشکلات، نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش است؛ با توجه به اینکه هرسال تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند، ضرورت دارد که جایگزین این افراد، تامین شود علاوه بر این، در پنج سال آینده، افزایش جمعیت دانش‌آموزی را خواهیم داشت.»

وی افزود: «علاوه بر جبران تعدادی از کارکنان آموزش و پرورش، باید نیروی انسانی به گونه‌ای تامین شود که بتواند افزایش جمعیت دانش‌آموزی را نیز پوشش دهد.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «در مقایسه تطبیقی که در کشورهای منطقه انجام شده است؛ رقبای منطقه‌‌ای ما سهم مناسبی از بودجه عمومی کشور را به آموزش تخصیص می‌دهند بنابراین ما باید در برنامه هفتم توسعه، دولت را مکلف کنیم که سهم مناسبی از بودجه عمومی کشور، به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد. در عربستان ۱۸/۸ درصد، سنگاپور ۱۳/۳ درصد، مالزی ۲۰ درصد، عراق ۱۴ درصد از بودجه عمومی به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد در صورتی که این رقم در کشور ما زیر ۱۴ درصد است.»

آشنایی نسل جدید با توانمندی‌های انقلاب اسلامی ضروری است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: «در هر صورت این اعداد نشان می‌دهد که در سایر کشورها، سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، سهم قابل توجهی است. در کنار امنیت و سلامت، آموزش وظیفه ذاتی دولت‌هاست بنابراین دولت باید به گونه‌‌ای برنامه‌ریزی کند که نیاز آموزش و پرورش به خوبی دیده شود و کیفیت ارتقا پیدا کند.»

وی خاطرنشان کرد: «آشنایی نسل جدید و دانش آموزان با توانمندی‌های انقلاب اسلامی ضروری است؛ اگر نسل جدید با توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی آشنایی پیدا کند، این آشنایی منجر می‌شود به اینکه احساس هویت و غرور داشته باشند. ما باید برنامه‌‌ریزی کنیم که در سال‌های آتی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها آشنا شوند و به ایرانی بودن خود افتخار کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار