وحیدی در گفت‌و‌گو با پانا:

میزان بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در برنامه هفتم به ۱۵ درصد برسد

رویکرد تقویت معاونت پرورشی، هویت‌بخش است

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش گفت توجه به هویت‌بخشی دانش‌‌آموزان، مستلزم تامین بودجه است بر این اساس پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس این بود که میزان بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در برنامه هفتم به ۱۵ درصد برسد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
میزان بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در برنامه هفتم به ۱۵ درصد برسد

محمد وحیدی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به پیش‌بینی برنامه هفتم توسعه برای هویت‌بخشی به دانش‌آموزان، اظهار کرد: «در موضوع هویت‌بخشی دانش‌‌آموزان در برنامه هفتم توسعه، سه رویکرد مهم پیش‌بینی شده است؛ یک رویکرد اهمیت دادن به مجموعه‌هایی است که در وزارت آموزش و پرورش به عنوان مراکز مهم حوزه‌های تربیتی و تاثیرگذار هستند؛ مانند سازمان انجمن اولیا و مربیان که در کارگروه تخصصی که در وزارتخانه با جمعی از نمایندگان مجلس تشکیل شد، تعیین شد که این سازمان موجب تقویت ساختار ارتباطی اولیا با مدرسه شود.»

وی افزود: «رویکرد دوم موضوع برنامه‌ها و اردوهای پرورشی آموزش و پرورش است یعنی اگر ما بخواهیم وزارت آموزش و وپرورش تقویت شود، رویکرد تقویت معاونت پرورشی حائز اهمیت و هویت‌بخش است.»

نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس در تشریح رویکرد سوم نیز بیان کرد: «سومین رویکرد درباره معاونت تربیت بدنی و سلامت است. ورزش کشور و سلامت دانش‌آموزی باید روی شناسایی ورزش‌های قهرمانی کشور پایه‌‌گذاری شود در این راستا شناسایی و هدایت چهره‌های برتر ورزشی کشور که در معاونت تربیت بدنی دیده شده است.»

نوسانات بودجه‌ای باید از بودجه وزارت آموزش و پرورش کم شود

وحیدی خاطرنشان کرد: «توجه به این سه شاخص، مستلزم بودجه است که پیشنهاد ما در کمیسیون آموزش این بود که حداقل از بودجه عمومی کشور آموزش و پرورش بتواند در برنامه هفتم به ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور برسد.»

وی ادامه داد: «نوسانات بودجه‌ای باید از بودجه وزارت آموزش و پرورش کم شود. ما معمولا در فراز و نشیب بودجه‌‌های سالانه شاهد نوسانات هستیم. این شاخص نوسانی موجب آسیب به حوزه تعلیم و تربیت می‌شود. باید عددهایی که در بودجه پیش‌بینی کنیم که این رقم‌ها بتواند شاخص‌‌های کیفیت‌بخشی فعالیت‌‌‌های پرورشی، هویت‌بخشی ملی و دینی و ارتباط خانه و مدرسه را در درون برنامه سالانه آموزش و پرورش بتوانیم ارزیابی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار