زنگنه در نشست خبری:

«مردمی‌سازی اقتصاد» و «کاهش سهم دولت» مدنظر کمیسیون تلفیق برنامه است

کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین نداشته است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت مردمی‌سازی اقتصاد، تلاش جهت کاهش تصدی‌گری دولت، اعتماد به مردم و واگذاری امور و مسائل به مردم از جمله مبناهای مدنظر کمیسیون است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
«مردمی‌سازی اقتصاد» و «کاهش سهم دولت» مدنظر کمیسیون تلفیق برنامه است

محسن زنگنه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: ما در بررسی لایحه در مجلس و کمیسیون تلفیق چند اصل را به عنوان اصول مبنایی خود رعایت می‌کنیم و مبنا قرار داریم؛ مردمی‌سازی اقتصاد و تلاش جهت کاهش تصدی‌گری دولت و اعتماد به مردم و واگذاری امور و مسائل به مردم از جمله این مبناها هستند.

وی افزود: ترجیح شرکت‌های داخلی به خصوص شرکت‌های پتروشیمی در استخراج میادین نفتی، الزام دولت به واگذاری سهام شرکت‌ها، الزام دولت به واگذاری بسیاری از فعالیت‌های میانی خود مانند مدیریت و بهره‌برداری از جمله موضوعاتی بود که مصوب شد. دولت را ملزم کردیم که سهم خود در مشارکت‌ها را به صورت ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: در حوزه سلامت و اقتصاد دیجیتال و حفظ منابع آب سعی کردیم در تمام فصول برنامه تلاش کنیم تا به سمت پررنگ کردن نقش مردم در اقتصاد گام برداریم.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌‌های اقتصاد ایران دولتی بودن است، گقت: تمرکز بخش اعظم اقتصاد در دست دولت است که این یکی از آسیب‌های اقتصاد کشور اسا. پرهیز از مواد و تبصره‌هایی که معیشت مردم را دچار خدشه کند را مدنظر داشته و داریم.

سخنگوی تلفیق گفت: هرگونه تصمیم‌گیری درباره سهمیه بندی و نرخ بنزین در کمیسون تلفیق و همچنین اختصاص سهمیه بنزین به کدملی افراد به جای پلاک خودرو تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون دو جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هیات رئیسه کمیسیون تلفیق با رئیس جمهوری برگزار شده است و دو مساله در این جلسات مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت که یکی از آنها موضوع ارز بود که به طور مفصل درخصوص سیاست های ارزی و آثار آن در جلسه اول گفت وگو صورت گرفت و در جلسه دوم نیز درخصوص انرژی بحث و بررسی انجام شد. به جهت تعدد نظرات مقرر شد طی روزهای آینده درخصوص موضوع انرژی از جمله صرفه جویی انرژی و حامل های انرژی تصمیم گیری شود. اما آنچه تا امروز مطابق جمع بندی نظرات کمیته های تخصصی و صحن کمیسیون تلفیق موضوع افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان مطرح و برای تغییر سهمیه های کنونی هنوز تصمیم‌گیری نشده است، همچنین موضوع اختصاص یارانه بنزین به افراد، نظری است که سال‌ها طرح شده و تعدادی از نمایندگان نیز با آن موافقند، اما تاکنون کمیسیون تصمیمی در این خصوص نداشته است. بنده نیز بعید می‌دانم که در جمع‌بندی نهایی کمیسیون تلفیق برنامه مصوبه‌ای داشته باشد که یارانه بنزین را به افراد ارائه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار